وزیر صنعت اشتغال زایی را زمان‌بر خواند اما از تکمیل برنامه جامع برای افزایش تولید و اشتغال در چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا نعمت زاده در خصوص برنامه های این وزارت خانه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید تلاش ها برای ایجاد بستر مناسب جهت بالارفتن میزان تولیدات و اشتغال زایی افزایش یابد و برنامه ریزی هایی در این زمینه به انجام رسیده اما اغلب این بسترها در اختیار وزارت صنعت نیست.

وی ادامه داد: زمینه های لازم برای افزایش تولید و اشتغال وابستگی زیادی به تأمین منابع از سوی بانک ها و صندوق توسعه ملی داشته و می تواند در جهت بهبود گردش چرخه اقتصاد کشور مؤثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فضا برای سرمایه گذاری آماده و امیدوارکننده است تصریح کرد: باید موانع سر راه سرمایه گذاری مرتفع شود چون تولید رابطه مستقیمی با سرمایه گذاری دارد.

نعمت زاده با اشاره به جلسه هیأت دولت برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای موثر برای افزایش تولید و اشتغال زایی گفت: قرار است در دولت برنامه ها و راهکارها بیان شود و امیدواریم تا هفته های آتی با همکاری سایر دستگاه ها برنامه جامع و نقشه راهبردی تولید و اشتغال تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آن چه به وزارت صنعت مربوط است اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید است که در تلاشیم تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد و پیشنهاداتی در همین راستا به دولت و مجلس ارائه خواهیم داد.

وزیر صنعت افزایش تولید را منوط به تامین منابع مالی و امنیت سرمایه گذاری دانست و تاکید کرد: باید همه بسیج شوند تا فضا برای سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم شده و رونق اقتصادی به همراه تولید و اشتغال حاصل شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در دوره های گذشته بیشتر منابع مالی به سمت املاک و مستغلات و ساختمان سازی هدایت شده و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن مناسب نبوده، اظهار داشت: در یکی دوسال اخیر این روند در حال تغییر است و ما شاهد رشد در بخش های صنعت و معدن بوده ایم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا خواسته مقام معظم رهبری و مردم جهت اشتغال جوانان فراهم شود گرچه این کار، کار یک روز و یکسال نیست اما باید یک تحرک جدی ایجاد شود و در این زمینه برنامه جهشی تدوین خواهد شد.