مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با حضور مسئولان بلند پایه کشورمان بزودی فازهای 4 گانه ۱۷، ۱۸، 20 و 21 گاز پارس جنوبی که با تلاش متخصصان داخلی طراحی، اجراء، تکمیل و راه‌اندازی شده افتتاح می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد مشکین‌فام ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای فازهای پارس جنوبی با اشاره به نقش مهم فازهای پارس جنوبی در تامین گاز مصرفی کشور اظهار داشت: اکنون بیش از 70 درصد گاز مصرفی کشور از فازهای پارس جنوبی تامین و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهدات سال گذشته محقق شده است تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته مطابق تعهدی که شرکت نفت و گاز پارس به وزارت نفت داشت، 6 سکوی دریایی و 5 فاز درحال توسعه پارس جنوبی راه‌اندازی و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه این شرکت بیش از 70 درصد از گاز کشور را تامین می‌کند گفت: این مهم جایگاه این منطقه صنعتی در اقتصاد کشور و تلاش مهم متخصصان داخلی در راستای تحقق اهداف تدوین شده نشان می‌دهد که تلاش موفق کارکنان شرکت نفت و گاز پارس در بخش‌های توسعه و تولید سبب شد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مشکین‌فام از افتتاح فازهای 4 گانه پارس جنوبی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با حضور مسئولان بلند پایه کشورمان به‌زودی فازهای 4 گانه 17، 18، 20 و 21 پارس جنوبی که با تلاش متخصصان داخلی طراحی، اجراء، تکمیل و راه‌اندازی شده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط مرتبط با مراسم افتتاح رسمی فازهای 18،17، 20 و 21 پارس جنوبی آماده سازی می‌شود گفت: این 4 فاز گازی با تلاش متخصصان داخلی وزارت نفت وارد مدار تولید شده که از تلاش‌های این توانمندان قدردانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ضمن قدردانی از تلاش مجریان و پیمانکاران این فازها بیان کرد: خوشبختانه روند توسعه این فازها در سال گذشته به گونه‌ای بود که در همه بخش‌ها به ویژه در بخش فراساحل، رکوردهای بی‌نظیری محقق شده و پیشرفت‌های موجود، مطابق و یا فراتر از حد انتظار بوده است.

مشکین فام تصریح کرد: این فازها در شرایطی وارد مدار تولید و افتتاح رسمی می‌شود که در 4 حوزه سکوها، حفاری، خطوط لوله و پالایشگاه خشکی پیشرفت‌های واقعی صورت گرفته و گواه آن نیز میزان تولید گازی است که در مدت یکسال اخیر به ظرفیت تولیدات پارس جنوبی افزوده شده است.