بهشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با هماهنگی انجام شده 21 مرکز خرید برای کلزای کشاورزان در مازندران در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز دلاور حیدرپور در حاشیه بازدید از مزارع شرق مازندران، قیمت تضمینی کلزا را دو هزار و 783 تومان برای هر کیلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت:امیدواریم کلزاکاران با برداشت به موقع کلزا و تحویل به مراکز خرید، از پرداخت به موقع مبلغ و پول کلزا برخوردار شوند .

حیدرپور با اشاره به اینکه پیش بینی برداشت کلزای امسال 20 هزارتن عنوان شده است، خاطر نشان کرد: این مقدار نسبت به سال گذشته از افزایش چهار برابری برداشت کلزای برخوردار بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: حدود 14 هزار هکتار زمین برای کشت کلزا در سال جاری اختصاص یافت که 9 تن بذر به این مقدار اختصاص یافت و به دلیل سرمای پیش از موعد، آبگرفتگی‌ها و خسارت‌های پرندگان، هم اکنون دارای ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع کلزا سبز هستیم .

وی گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ سود بانکی 12 درصد برای هر هکتار، بیمه رایگان برای اراضی کلزا کاری شده، پرداخت کمک بلاعوض برای خرید ماشین کشت خطی کار و کمک نقدی بلاعوض برای خرید علف کش ها، پنج بسته حمایتی دولت برای این محصول راهبردی بوده است که اجرایی شده است .