مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 600 روستا در گیلان آماده اجرای طرح سرویس اینترنت پرسرعت نسل 4 هستند که در اوایل امسال به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش مرور نیوز فرزاد توکلی با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه وزارت ICT در گذشته همواره به‌صورت زیرساختی و توسعه زیرساخت شبکه‌های ارتباطی بوده است اظهار داشت: امروز وزارت ارتباطات در راستای اقتصاد مقاومتی بحث شتاب دهندگان را دنبال می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته می‌تواند کسب و کارهای مطلوبی برای ایده‌های جدید در جامعه و به‌ویژه در بین فارغ التحصیلان ایجاد کند افزود: در راستای این اقدامات یک سری برنامه‌های حمایتی نظیر ارائه تسهیلات با بهره‌های متناسب از سوی وزارت ارتباطات برای صاحبان ایده وجود دارد.

توکلی با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز شتاب دهی بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: مراکز مذکور، مشابه پارک‌های رشد هستند با این تفاوت که این مراکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی و انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز شتاب دهی در سرمایه صاحبان ایده شریک می‌شوند و امکانات و فضای مورد نیاز را در اختیار افراد می‌گذارند خاطرنشان کرد: مراکز شتاب دهی، تجربیات و سرمایه را در اختیار صاحبان ایده قرار می‌دهند تا در مدت زمان کوتاهی، ایده‌ها به یک محصول تبدیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، توسعه شبکه‌های نسل سوم و چهارم را از برنامه‌های وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت: تمامی مراکز شهرستانی استان گیلان مجهز به سرویس‌های نسل چهارم شبکه تلفن همراه هستند و در برخی مراکز این شبکه‌ها به نسل 4.5 هم ارتقاء یافته است.

توکلی با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه هیچ روستایی در استان گیلان بدون ارتباط شبکه تلفن همراه وجود ندارد تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک تمامی روستاهای گیلان از طرح USO و اینترنت نسل 4 که اینترنت پرسرعت است بهره مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و 600 روستا در گیلان آماده اجرای طرح سرویس اینترنت پرسرعت نسل 4 هستند که در اوایل امسال به بهره برداری می‌رسند.