سه طرح تولیدی و صنعتی بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان گیلان و از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، ظهر پنج شنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا شعبانی نژاد مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان و جمعی از مسئولان استانی از سه پروژه جهاد کشاورزی بهره برداری شد.

افتتاح مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه 10 هزار تنی مرواید صومعه، افتتاح طرح پرورش ماهی در قفس و طرح یکپارچه سازی و تسطیح اراضی از جمله این سه طرح هستند.

کشتارگاه خط یک و دو با ظرفیت شش هزار قطعه در ساعت، سردخانه 10 هزار تنی با تونل انجماد 10 تن در هر هشت ساعت با مساحت 12 هزار متر مربع که با بهره برداری از آن برای 250 نفر اشتغال زایی شده که با سرمایه 600 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی راه اندازی و احداث شده است.

همچنین طرح پرورش ماهی در قفس نیز با ظرفیت تولید یک هزار و 160 تن در سال با سرمایه 120 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی و برای 60 نفر اشتغال ایجاد کرده در سطح استان گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است طرح یکپارچه سازی و تسطیح اراضی نیز در سطح 10 هزار هکتار با اعتبار 700 میلیارد ریالی بخش دولتی اجرایی در سطح استان گیلان اجرایی شده که 22 هزار خانوار از خدمات این طرح بهره مند می شوند.