قائم مقام وزیر بهداشت، پرداخت هرگونه حقوق غیرمتعارف به پزشکان شاغل در ستاد این وزارتخانه را تکذیب کرد و گفت: از طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین دست آوردهای این دولت حمایت کنید.

به گزارش مرور نیوز دکتر ایرج حریرچی ، به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس واکنش نشان داد و افزود: همان طور که قبلا بارها اعلام شده است، پرداخت حقوق غیر متعارف و غیر قانونی در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را تکذیب می کنیم. این موضوع به طور مکرر توسط وزارتخانه و نهادهای نظارتی داخل و خارج وزارتخانه در طی یک سال اخیر بررسی شده و تاکنون مورد خلافی اثبات نگردیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از همه افرادی که در این زمینه احتمالاتی را مطرح می کنند، درخواست کرد که موارد مورد نظر و یا مدارک احتمالی را به وزارت بهداشت و یا نهادهای نظارتی خارج وزارت بهداشت منتقل نمایند و از طرق قانونی پیش بینی شده پیگیر موضوع باشند.

وی تاکید کرد: همه اعتبارات مربوط به پرداختی پزشکان فعال در روستاها و مناطق محروم اعم از موارد مربوط به ماندگاری و مقیمی در این مناطق مطابق مقررات مربوطه پرداخت شده و بررسی نهادهای نظارتی نشان داده که از هر گونه جابجایی در این اعتبارات خودداری شده است.

حریرچی از همه کسانی که دلسوز سلامت مردم هستند، درخواست کرد که تمام هم و غم خود در شرایط خاص کنونی را بر حمایت از دولت تدبیر و امید که از همه دولت های قبل بیشتر و موثرتر به حوزه سلامت توجه و اقدام عملی نمود و نیز بر حمایت و تقویت طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین دستاوردهای این دولت متمرکز نمایند.