کریدورهای ریلی، هوایی، دریایی و زمینی موجود در استان از جمله زیرساخت های توسعه برای ارتباط با کشورهای خارجی است و بازرگانان و تجار گلستانی می توانند با عرضه محصولات خود، پتانسیل های استان را به تولیدکنندگان خارجی معرفی و زمینه حضور و سرمایه گذاری آنها را در گلستان فراهم کنند.

به گزارش مرور نیوز، حسن صادقلو در حاشیه دیدار نوروزی با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان اظهار کرد : 2 میلیون دلار از سرمایه گذاری یاد شده توسط شرکت لعل سقف هیرکان و با مشارکت سرمایه گذار اوکراینی در سال 95 و در دوره پسابرجام صورت گرفت.
وی افزود: بقیه سرمایه گذاری خارجی در استان با رقم مصوب یک میلیون و 358 هزار دلار از سال 93 توسط شرکت پژوهان پلاست و با مشارکت سرمایه گذار چینی در شهرک صنعتی بندرگز آغاز شده که تاکنون 600 هزار دلار از این سرمایه گذاری اجرایی شده است.
صادقلو ادامه داد: در دولت تدبیر و امید مذاکرات فراوانی با سرمایه گذاران خارجی انجام شد که امیدواریم امسال نتایج مثبتی حاصل و با اجرای این طرح ها، زمینه افزایش اشتغال در استان فراهم شود.
وی افزود: همچنین در سفر هیات های تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف به گلستان، ظرفیت های استان و تبادلات سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم بسیاری از این مذاکرات منجر به انجام سرمایه گذاری شود.
استاندار گلستان گفت: کریدورهای ریلی، هوایی، دریایی و زمینی موجود در استان از جمله زیرساخت های توسعه برای ارتباط با کشورهای خارجی است و بازرگانان و تجار گلستانی می توانند با عرضه محصولات خود، پتانسیل های استان را به تولیدکنندگان خارجی معرفی و زمینه حضور و سرمایه گذاری آنها را در گلستان فراهم کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشورترکمنستان ، دریای خزر و استان های مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.
خط ریلی بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از مرز اینچه برون واقع در شرق گلستان به کشور وارد شده و یکی از زیر ساخت های فراهم شده در راستای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و تبادلات تجاری با کشورهای دیگر است.