نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است که برای حل مسئله اشتغال نیاز است تمامی دستگاه‌های ذیربط و مربوطه وارد این عرصه شوند، چرا که با توجه به حجم ورود افراد به بازار کار سالانه نیازمند حداقل ایجاد یک میلیون شغل هستیم.

به گزارش مرور نیوز، احمد کیمیایی اسدی گفت:‌ امسال دومین سال متوالی است که به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری بر روی این مسئله دغدغه دارند.

وی ادامه داد:‌ اگر به صورت کلی کارنامه دولت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم شاید بتوان مسائل اقتصادی را یکی از نقاط ضعف دولت برشمرد. البته این موضوع جای بحث مفصلی دارد که وضعیت امروز اشتغال تا چه میزان به دولت یازدهم مربوط می‌شود و چقدر آن از دولت‌های قبل به ارث رسیده است.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این مقطع با توجه به اهمیت مسئله اشتغال دولت، ‌قوه قضایه، ‌مجلس و سایر دستگاه‌های مربوط به صورت جامع به این نتیجه رسیده‌اند که باید بر روی اقتصاد و رونق اقتصادی تاکید کرد.

کیمیایی اسدی با اشاره به برخی دغدغه‌های مهم در زمینه اشتغال گفت:‌ ‌طبیعتا زمانی که تولید به مشکل می‌خورد رونق هم کاهش یافته و بیکاری بالا می‌رود. مشکل مهم‌تر در زمینه اشتغال در اینجاست که نرخ بیکاری در جامعه تحصیل کرده ما بالاتر رفته و کار مناسبی برای‌ آن‌ها وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد:‌ در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی برای اشتغال انجام نشد و امروز می‌بینیم که اشتغال مناسبی نیست، با وجود اینکه طبق آمارها گفته می‌شود دولت در سال نزدیک به 700 هزار شغل ایجاد می‌کند، اما ورودی‌ها به بازار کار سالانه بیش از یک میلیون نفر است.

وی ادامه داد:‌ البته در زمینه اشتغال باید توجه داشته باشیم که نباید صرفا نگاه‌مان به دولت باشد بلکه سایر نهادها از مجلس و همچنین بخش خصوصی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند. اگر به سرعت برای رفع موانع اشتغال اقدام نشود، ممکن است این مشکل به یکی از بحران‌های اجتماعی تبدیل شود.

کیمایی اسدی اظهار امیدواری کرد که موضوع بیکاری با تدابیر دولت و سایر دستگاه‌ها حل شود.

نایب رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی اضافه کرد: تا حدود 45 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و اگر هر دولتی سرکار بیاید، تا زمان شکل دهی کابینه و استقرار زمان می‌برد، این احتمال وجود دارد که امسال سایه سیاست بر روی اقتصاد سنگین‌تر باشد.