ارومیه – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: ایستگاه راه آهن نقده طی اردیبهشت ماه با حضور رئیس جمهوری افتتاح می شود.

به گزارش مرور نیوز، خیرالله خادمی پیش از ظهر شنبه در حاشیه ریل گذاری ایستگاه نقده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایستگاه نقده در حال حاضر از 98 درصد پیشرفت در زیرسازی، روسازی برخوردار است اظهارداشت: 23 کیلومتر ریل گذاری مهاباد تا نقده نیز تمام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ کیلومتر ریل گذاری این محور آماده بهره برداری است عنوان کرد: از نقده تا ارومیه نیز به طول 75 کیلومتر در حال اجراست که 95 درصد زیرسازی برای ریل گذاری تمام شده است.

خادمی با اشاره به اینکه ایستگاه راه آهن ارومیه به عنوان یکی از 5 محور ریلی مدنظر دولت در مراحل نهایی قرار دارد گفت: پیش بینی می شود مراحل ریل گذاری و زیرسازی ایستگاه ارومیه قبل از پایان دولت یازدهم تمام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور با اعلام اینکه10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای راه آهن ارومیه - مراغه هزینه شده است افزود: سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای اتمام این طرح نیاز است.

خادمی با بیان اینکه برای اجرای کامل این طرح باید 185 کیلومتر ریل‌گذاری به همراه 35 کیلومتر انشعابات در آذربایجان غربی احداث شود اظهارداشت: از این میزان تاکنون حدود 110 کیلومتر آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه باید 98 کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و 75 کیلومتر آن نیز در دست اجرا برای ریل گذاری است ...

خادمی ادامه داد: ایستگاه نقده از پیشرفت 95 درصدی و ایستگاه ارومیه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است و در نظر داریم تا پایان فصل بهار شهرستان ارومیه را به شبکه ریلی کشور وصل کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه توانسته‌ایم منابع اعتباری را برای این طرح تهیه کنیم و هیچ محدودیتی در این خصوص نداریم به طوری که تمام کارگاه های ما فعال است و مطالبات پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.

خادمی با بیان اینکه برای هر کیلومتر ریل گذاری 45 تا 50 میلیارد ریال هزینه می شود تاکید کرد: توسعه ریل گذاری در ارومیه، همدان، تبریز، کرمانشاه و رشت اولویت دولت است و در نظر داریم طرح های مربوط به این مناطق تا پایان دولت یازدهم آماده بهره ‌برداری شود.

طرح راه آهن مراغه - ارومیه از سال 80 به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.