در هفته گذشته بورس تهران شاهد رشد 443 واحدی در دماسنج بازار سرمایه بود؛ در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای قندی ها بار دیگر صف خرید را تجربه کردند و خودرویی‌ها و فلزات اساسی شاهد روند کاهشی بودند.

به گزارش مرور نیوز، در هفته گذشته بورس تهران شاهد رشد ۴۴۳ واحدی در دماسنج بازار سرمایه بود؛ در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای قندی ها بار دیگر صف خرید را تجربه کردند و خودرویی‌ها و فلزات اساسی شاهد روند کاهشی بودند.

در 16 فروردین 1396 شاخص کل بازده نقدی و قیمتی در تراز 77 هزار و 689 واحدی قرار داشت اما در آخرین روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت این رقم به 78 هزار و 132 واحدی رسید و با این حساب دماسنج بازار سرمایه با رشد 443 واحدی همراه شد. همچنین شاخص آزاد شناور که در تاریخ مذکور به رقم 85 هزار و 487 واحدی رسیده بود در مدت مشابه تا رقم 86 هزار و 273 واحدی بالا رفت و رشد 786 واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر این شاخص بازار اول که در هشت روز پیش در تراز 54 هزار و 526 واحدی قرار داشت، پس از گذشت یک هفته به رقم 54 هزار و 859 واحدی رسید و با 333 واحد رشد همراه شد. شاخص بازار دوم نیز در این مدت تا رقم 169 هزار و 630 واحدی بالا رفت.

از ابتدای سال 1396 قندی‌ها شاهد نوسان‌های زیادی بودند به طوری که در ابتدای سال در بسیاری از نمادهای قندی صف خرید مشاهده می‌شد. اما پس از مدتی این صف خریدها از بین رفت و روند عادی معاملات در این گروه از سر گرفته شد، اما در عین حال در هفته گذشته بار دیگر قندی‌ها شاهد رشد در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی شدند، به طوری که برای چندمین بار در بسیاری از نمادهای این گروه با صف خرید همراه شدند.

در طرف مقابل خودرویی‌هایی که در روهایی نبض بازار را در دست داشتند با شرایط نه چندان مطلوبی همراه شدند. اما در عین حال تقریبا اوایل هفته گذشته بسیاری از نمادهای خودرویی هم برای چند روز پیاپی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی رشد قابل توجهی را تجربه کردند و بسیاری از فعالان بورس برای خرید سهام‌های خودرویی صف کشیدند، اما این موضوع چندان به طول نینجامید و در نهایت شرایط دادوستدها در گروه خودرو همچون گذشته روند عادی خود را طی کرد.

همچنین در گروه فلزات اساسی در روزهای متفاوتی در هفته گذشته شاهد افت در قیمت پایانی بسیاری از نمادها بودیم. چهارشنبه گذشته نیز این روند ادامه داشت و همچنین در نمادهایی مانند ملی سرب برای ایران با صف فروش مواجه شدیم.

در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای در هفته‌ای گذشته بیشترین حجم برداشت معامله نصیب شرکت پلی اکریل شد به طوری که در این نماد 196 میلیون و 715 سهم به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان در 9 هزار و 218 نوبت، دادوستد شد. نماد سایپا بعد از پلی اکریل بیشترین حجم و ارزش معامله را به خود اختصاص داد به طوری که بیش از 99 میلیون سهم به ارزش حدود 13 میلیارد تومان در این نماد جابه‌جا شد.