کنفرانس بین المللی حقوق انتقال نفت و گاز دانشگاه تهران با حضور بیش از 1000 نفر از مدیران و کارشناسان برجسته داخلی و خارجی، انجمن ها و موسسات علمی پژوهشی ایرانی و بین المللی در آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

اطلاعی*

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون دارای طولانی‌ترین شبکه خطوط لوله نفت و گاز در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی می‌باشد. از سویی طرح‌های در دست طراحی و اجرای خط لوله در ایران (خطوط اصلی انتقال گاز و خطوط متعدد انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی) جمهوری اسلامی ایران را به مهد صنعت لوله‌سازی و اجرای طرح‌های خط انتقال نفت و گاز در منطقه و یکی از مهم‌ترین بازارهای دنیا تبدیل کرده است.

این صنعت طی سالهای اخیر شاهد تحولات گوناگون فناوری و علمی در کلیه حوزه ها از جمله ساخت لوله، ایستگاه ها، تلمبه‌خانه‌ها، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات و  به ویژه در چهارچوب مفاهیمی همچون مدیریت یکپارچه خطوط لوله بوده که در این کنفرانس به بررسی آخرین دستاوردها، یافته‌ها و توانمندی‌ها در کلیه محورهای مرتبط با صنعت خط لوله پرداخته می شود.

امید است برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق نفت و گاز که با حضور بیش از 1000 نفر از مدیران و کارشناسان برجسته داخلی و خارجی، انجمن ها و موسسات علمی پژوهشی ایرانی و بین المللی برگزار می‌شود، سهمی به سزا در ارزیابی شرایط موجود و پیش­رو، شناساندن توانمندی­ها و تبیین راهکارهای اعتلای صنعت خطوط انتقال نفت و گاز ایفا نماید.

*دبیر همایش بین المللی حقوق انتقال نفت و گاز دانشگاه تهران