مدیر سیزدهمین همایش IPF‌ از حضور 16 کشور اروپایی و آسیایی در همایش خبر داد و گفت: قصد داریم در این همایش قطب های جدید صنعت پتروشیمی را به شرکت کنندگان معرفی کنیم.

به گزارش مرور نیوز ،‌فرناز علوی مدیر همایش IPF در یک نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد همایش گفت: شعار اصلی همایش پتروشیمی در سال‌های گذشته همواره گرد هم آوردن فعالان بین‌المللی صنایع پتروشیمی در جهان دور هم بود. به همین دلیل در دوره‌های قبلی بازیگران اصلی که در زمینه تکنولوژی و سرمایه‌گذاری نقش موثری داشتند با برگزاری این همایش کنار هم جمع می‌شدند و نقطه‌نظرات خود را درمورد صنعت پتروشیمی ارائه می‌دادند.

وی ادامه داد: اما در همایش سیزدهم تصمیم گرفته شد تا صورت کلی همایش با عنوان تولید و فرایند توسعه صنعت پتروشیمی معرفی شود؛ که ضمن حضور فعالان عرصه صنعت پتروشیمی بتوانیم با مشارکت یکدیگر نقشه راه صنعت پتروشیمی در ایران و جهان را مورد بررسی قرار بدهیم و در کنار ‌آن از سرمایه‌گذاران و بیمه‌گران و کسانی که در زمینه تکنولوژی صاحب تخصص هستند بتوانیم برای ورود به صنعت پتروشیمی در ایران دعوت به عمل آوریم.

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که شرکت ملی پتروشیمی وظیفه توسعه این صنعت را برعهده داشت و خودش به عنوان متولی فعالیت می‌کرد رایزنی‌هایی را برای ورود سرمایه‌گذاران به صنعت پتروشیمی انجام می‌داد. اما اکنون که شرکت‌های پتروشیمی در ایران خصوصی شده‌اند ما به عنوان تسهیل‌گر در کنار بخش خصوصی قرار داریم.

وی ادامه داد: شرکت‌های تخصصی و مهندسی مشاوره‌ای و حتی سازندگان باید بتوانند قابلیت خود را مخصوصا در این همایش‌های عرضه کنند که عرضه صحیح این عده در این گونه همایش‌های بین‌المللی می‌تواند موجب درآمد و کسب اعتبار صنعت پتروشیمی ایران در جهان شود.

علوی با تاکید بر برگزاری همایش سیزدهم که صاحبان لیسانس، بانک‌ها، موسسات بیمه‌ای و کسانی که در تکنولوژی صنعت پتروشیمی حرفی برای گفتن دارند در ایران حضور پیدا می‌کنند تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی همایش فرصت سرمایه‌گذرای در صنعت پتروشیمی است که قصد داریم در این همایش مناطق جدیدی را که برای توسعه این صنعت در نظر گرفته‌ایم معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این همایش سعی کردیم در خصوص فناوری‌های جدید و تعهدات زیست محیطی نیز فعالیت‌هایی را انجام دهیم به همین دلیل کارگروه‌هایی در این همایش به این منظور تشکیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: شانزده کشور خارجی در این همایش حاضر هستند که این کشورهای عبارتند از فرانسه‌،انگلیس، دانمارک، آلمان، هند،‌بحرین،‌لبنان، نروژ، رومانی،‌ترکیه،‌سنگاپور، سوئیس ، بلژیک، ژاپن،‌هلند، تایوان، ایتالیا و امارات که شرکت‌های معتبری چون توتال،‌ICIS در این همایش حضور دارند.

علوی تصریح کرد: از محورهای برگزار این همایش می‌توان به بررسی روندهای بازار و تکنولوژی خوراک صنعت پتروشیمی، چشم‌انداز صنعت پتروشیمی و زنجیره ارزش اشاره کرد و ما قصد داریم ضمن معرفی صنعت پتروشیمی خوراک‌های جدید را مانند پروپان و بوتان برای صنعت پتروشیمی در نظر بگیریم و آن را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به توسعه صنعت پتروشیمی در ایران گفت: هم اکنون به دنبال زمینه‌سازی برای توسعه صنایع میان دستی هستیم و سعی داریم که از این طریق زنجیره ارزش را تا آخرین حلقه دنبال کنیم.

علوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه جدید صنعت پتروشیمی نیز تهیه و تدوین شده است و می‌دانیم که صنعت پتروشیمی ایران قرار است پروپیلن محور شود. به همین دلیل دیگر مجوزی برای احداث واحدهای متانول نمی‌دهیم. مگر اینکه مانند توتال قرار باشد گریدهای جدیدی را در ایران راه‌اندازی کنند.