دبیر کل اوپک نسبت به افزایش بهای جهانی نفت در پی کاهش تولید این سازمان ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دبیر کل اوپک روز چهارشنبه اعلام کرد این سازمان خوشبین است توافق کاهش تولید که کشورهای غیرعضو نیز در آن مشارکت دارند به افزایش بهای جهانی طلای سیاه منجر خواهد شد.
"محمد سانوسی بارکیندو،" دبیر کل اوپک در یک نشست انرژی در ابوظبی گفت: «ما خوشبین هستیم اقداماتی که تاکنون اتخاذ کرده ایم ما را در مسیر بهبود (شرایط بازار) قرار داده اند.»
اعضای اوپک در ماه نوامبر سال گذشته توافق کردند از آغاز سال جاری میلادی به مدت 6 ماه، تولید نفت خود را در مجموع روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند. برخی از کشورهای غیرعضو - از جمله روسیه - نیز در ماه دسامبر به این توافق پیوستند و موافقت کردند در این مدت، روزانه 558 هزار بشکه از تولید نفت خود بکاهند.
دبیر کل اوپک درباره احتمال تمدید توافق اوپک در نشست ماه آینده وزرای نفت اعضای این سازمان در وین موضع مشخصی اتخاذ نکرد و افزود: «معتقدم این 24 کشور تصمیمی اتخاذ خواهند کرد که نه فقط به سود تولیدکنندگان، بلکه به طور کلی به سود مصرف‌کنندگان و صنعت جهان خواهد بود.»
به گفته بارکیندو، اقدام مشترک اوپک و کشورهای غیرعضو، آن‌ها را در موقعیتی قرار داده است که می‌توانند درباره بازار تصمیم‌گیری کنند و دیگر فقط در برابر تحولات بازار، واکنش نشان نمی‌دهند.