در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۳۵ واحد در میانه کانال ۷۹ هزار واحدی قرار گرفت، اما شاخص بازار شناور افت ۴۰ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۸۷ هزار و ۵۱۸ واحدی پایین رفت.

به گزارش مرور نیوز، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۴۲۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۷۵ واحدی مواجه شد و تا عدد ۱۷ هزار و ۴۴۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور اما ۴۰ واحد افت کرد و تا تراز ۸۷ هزار و ۵۱۸ واحدی پایین آمد. شاخص بازار اول نیز همگام با شاخص آزاد شناور از افت ۷۰ واحدی برخوردار بود و در نهایت به رقم ۵۵ هزار و ۷۰ واحدی رسید، اما شاخص بازار دوم با ۶۰۷ واحد رشد تا تراز ۱۷۶ هزار و ۳۱۰ واحدی بالا رفت.

در معاملات امروز سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با ۶۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات صعودی بازار سرمایه داشت. پس از این نماد فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص کل داشتند، اما در طرف مقابل نمادهای پالایشی و خودرویی بیشترین تاثیر منفی را روی نوسانات بازار سرمایه داشتند و سعی کردند شاخص را تا حدودی پایین نگه دارند.

امروز در گروه خودرو که تاثیر بسزایی در نوسانات کاهشی شاخص داشت شرایط اکثریت نمادها روند کاهشی را نشان می‌داد به‌طوری که قریب به اتفاق نمادهای خودرویی با کاهش در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند.

اما پالایشی‌ها هم وضعیت مشابهی داشتند و بسیاری از نمادهای این گروه با افت در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله مواجه شدند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی اما شرایط مقداری بهتر بود و افت‌های آنچنانی مثل خودرویی‌ها به چشم نمی‌خورد هرچند که اکثریت این نمادها نیز در قیمت پایانی شرایط کاهشی را تجربه کردند، اما قیمت آخرین معامله آنها با اندکی رشد مواجه شده بود.

در گروه قند و شکر شرایط رشد همچنان امروز نیز حاکم بود و نمادهای قند ثابت خراسان، قند لرستان، قند چهارمحال، قند هگمتان، قند مرودشت، قند اصفهان و قند پیرانشهر از رشد بیش از ۳.۵ درصدی در قیمت پایانی برخوردار بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۳۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۲ هزار و ۱۵۴ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۱.۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱۳.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۹۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۶۱ میلیون و ۹۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۴۲۶ نوبت دادوستد بود.