پگی ویتسون فرمانده ماموریت "اکسپدیشن 51 " موفق به شکستن رکورد تعداد روزهای حضور مداوم در فضا شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از ناسا، دیروز پگی ویتسون موفق شد رکورد حضور مداوم در فضا را بشکند و تا پایان ماموریت اکسپدیشن 51 رکورد خود را بهبود داده و به رکورد 650 روز حضور مداوم در فضا خواهد رسید. به همین مناسبت دیروز دونالد ترامپ در تماسی تصویری با ایستگاه فضایی بین المللی این موفقیت را به وی تبریک گفت.

در ادامه با دیگر رکوردداران حضور مداوم در فضا آشنا می‌شویم:

مقاوم دوم : جفری ویلیامز فضانورد اهل کشور ایالات متحده آمریکا است که در 18 ژانویهٔ 1958 میلادی در سوپریور، ویسکانسین زاده شد.

وی در مأموریت اس‌تی‌اس-۱۰۱، سایوز تی‌ام‌ای-۸، اکسپدییشن ۱۳، سایوز تی‌ام‌ای-۱۶،اکسپدییشن ۲۱، 22 حضور داشته است. وی با رکوزد 534 روز در رتبه دوم قرار دارد.

مقام سوم: اسکات جوزف کلی فضانورد اهل کشور ایالات متحده آمریکا است که در 21 فوریهٔ 1964 میلادی در اورنج، نیوجرسی زاده شد. وی در مأموریت اس‌تی‌اس-۱۰۳، اس‌تی‌اس-۱۱۸، اکسپدییشن ۲۵، ۲۶، سایوز تی‌ام‌ای-۰۱ام حضور داشته است. وی با رکورد 520 روز حضور در فضا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مقام چهارم: ادوارد مایکل فینک فضانورد اهل کشور ایالات متحده آمریکا است که در 14 مارس 1967 درپیتسبورگ، پنسیلوانیا زاده شد. وی در مأموریت سایوز تی‌ام‌ای-۴، اکسپدییشن ۹، سایوز تی‌ام‌ای-۱۳، اکسپدییشن ۱۸، اس‌تی‌اس-۱۳۴ حضور داشته است. فینک با رکورد 382 روز حضور در فضا مقام چهرم را دارد.

مقام پنجم : مایکل فول فضانورد اهل انگلیس است که در 6 ژانویهٔ 1957 میلادی در لوث، لینکولن‌شیر زاده شد. وی در مأموریت اس‌تی‌اس-۴۵،اس‌تی‌اس-۵۶، اس‌تی‌اس-۶۳، اس‌تی‌اس-۸۴، اس‌تی‌اس-۸۶، اس‌تی‌اس-۱۰۳، سایوز تی‌ام‌ای-۳، اکسپدییشن 8 حضور داشته است. وی با 374 روز حضور در فضا جایگاه پنجم را دارد.

مقام ششم: دونالد پتی فضانورد اهل کشور ایالات متحده آمریکا است که در 20 آوریل 1955 میلادی در سیلورتن، اورگن زاده شد. وی در مأموریت اس‌تی‌اس-۱۱۳، اکسپدییشن ۶، سایوز تی‌ام‌ای-۱، اس‌تی‌اس-۱۲۶، سایوز تی‌ام‌ای-۰۳ام، اکسپدییشن ۳۰، اکسپدییشن 31 حضور داشته است. رکورد حضور مداوم وی در فضا 370 روز است و مقام ششم را دارد.

با صدرنشینان جدول حضور در فضا آشنا شوید