وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که وضعیت ساماندهی کارگران ساختمانی رضایت بخش نیست، گفت: 100 هزار کارگر ساختمانی تا اوایل خرداد ماه زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی که پیش از ظهر سه شنبه به شهرستان اسلامشهر سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: در سال 1396 با آمادگی در زیر ساخت ها و برنامه های پیش رو حداقل حدود 900 هزار نفر را در بازار کار، چه در بخش خدمات چه در بخش کشاورزی و بیشتر در بحث صنایع خرد و کوچک طبق برنامه ریزی شاغل کردیم.

وی ادامه داد: این جزو برنامه های ما است و سیاست پیشی گرفتن مزد بر خرید و افزایش قدرت خرید جامعه کارگری از دیگر برنامه های دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که کارگران ساختمانی سال گذشته، سال سختی را پشت سر گذاشتند، اضافه کرد: ما در بخش ساختمان نتوانستیم به رشد بالا برسیم و کارگران ساختمان روزهای سختی را گذراندند. ما پیگیری کردیم و در سال 96 کارگران ساختمانی که در سامانه ثبت نام کردند و مهارت فنی و حرفه ای را گرفتند قطعا بیمه خواهند شد و هیچکدام بدون بیمه نخواهند بود.

وی گفت: با این اقدام مشکل درمان آن ها حل خواهد شد و سایر مشکلات حمایتی آن ها هم حل می شود، این تعداد 100 هزار نفر هستند که مراحل بیمه تأمین احتماعی آنها طی می شود، 100 هزار نفر دیگر هم تصمیم گرفتیم که در پایان اردیبهشت و اوایل خرداد شروع می کنیم که کارگران ساختمانی نیز دارای دفترچه بیمه شوند.