پس از اینکه همکاری‌های میان ایران و آذربایجان در دو سال گذشته ارتقا چشمگیری یافت سفر وزیر ارتباطات این کشور به تهران باعث به وجود آمدن فرصت های جدیدی برای پیشرفت دو کشور در حوزه ICT می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرورنیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای آذربایجانی خود ضمن اشاره به سفر دو روزه وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان، گفت: در طول دو سال گذشته روابط خوب اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و... بین دو کشور برقرار شده است.

واعظی ادامه داد: در سفرهایی که روسای جمهوری دو کشور در این مدت داشته اند، روابط و همکاری های وزرا بسیار خوب شده و در حوزه های مختلف ICT از جمله بحث فضایی، پستی، مخابراتی، IT، تجارت الکترونیک و امنیت سایت مذاکراتی مذاکراتی را برای همکاری‌های گسترده آغاز کرده ایم.

1

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تصمیم سران دو کشور برای همکاری در حوزه های ذکر شده عنوان کرد: قرار بر این شده تا دو دولت تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، بنابراین وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان قرار است در این دو روز بازدیدهایی را از شرکت ها خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری در پردیس داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران نیز در نمایشگاه باکوتل که آذر ماه در شهر باکو برگزار می شود شرکت خواهد کرد تا شرکت های ایرانی نیز فرصت خوبی برای توسعه تجارت خصوصا در حوزه الکترونیک خواهند داشت. همچنین مقرر شده تا سایت مشترکی در دو کشور ساخته شود تا کالاهای ایرانی و آذربایجانی به صورت همزمان در اختیار مردم هر دو کشور قرار گیرد.

2

وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان پس از این دیدار گفت: روابط بین دو.کشور با سرعت بالایی در حال توسعه است و همین باعث شده تا ما با یک گروه کامل به ایران سفر کنیم. نظر ما این است تا در طول هفته آینده با ایجاد یک کارگروه مشترک، همکاری‌های میان ایران و آذربایجان در بخش های فضایی و IT را ارتقا دهیم همچنین قرار است شبکه پستی یکپارچه ای میان سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه ایجاد شود.

3