در حالی که احتمال تمدید توافق کاهش تولید در نشست ماه جاری اوپک افزایش پیدا کرده، انتشار یک گزارش ضعیف از بخش تولید چین موجب شد تا قیمت نفت امروز با کاهش روبرو شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 10 سنت کاهش به 49 دلار و 23 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم برای تحویل در ماه جولای با 13 سنت کاهش به 51 دلار و 92 سنت رسید.

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت، کاهش سریعتر از حد انتظار رشد در بخش تولید چین در ماه آوریل بود. یک تحقیق رسمی نشان داد که تورم قیمت تولید کننده در چین کاهش یافته و تلاش های سیاستگذاران برای مهار ریسک های مالی در اقتصاد چین بر میزان تقاضا تاثیر گذاشته است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «تعدیل شاخص مدیران خرید چین می تواند موجب وارد آمدن فشار بر قیمت کالاها شود.»

این سومین هفته متوالی است که قیمت نفت، کار خود را با کاهش آغاز می کند. میزان ذخایر نفتی همچنان بالاست و بازار همچنان با مازاد عرضه ای که از سال 2014 به وجود آمده، دست و پنجه نرم می کند.

وزیر نفت ایران روز شنبه گفت، کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک سیگنال های مثبتی در مورد تمدید توافق کاهش تولید ارسال کرده اند و تهران هم از این تمدید حمایت خواهد کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار است در ماه جاری میلادی سیاست تولید خود را مورد بحث قرار دهد.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان می دهد که اگر اوپک توافق کاهش تولید را تمدید کند، حجم ذخایر نفتی تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هم گفته، با تولید کنندگان کشورهای آسیای مرکزی در مورد بازارهای نفت و سطح تولید به اجماع رسیده ایم.