وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وعده خود در سال 1392 در جلسه با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مبنی بر کاهش نرخ تورم در سال 1393 به 15 درصد و توفیق دولت در این امر، تاکید کرد: ما هرگز وعده بیهوده به مردم نمی دهیم و اگر وعده ای بدهیم، حتما به آن عمل می کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) علی طیب نیا طی سخنانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان که در شهرستان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امرور در دنیا، به جای سرمایه فیزیکی و انسانی، تاکید اصلی بر سرمایه اجتماعی است که در قالب اعتماد بین مردم و دولت قابل تعریف است.
جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان سمنان افزود: اگر امروز دولت موفق به تحقق وعده های خود به مردم شده، به خاطر اعتماد متقابل مردم به دولت به عنوان یک سرمایه اجتماعی است که متاسفانه عده ای به جای ارتقای آن، در راستای کاهش آن از طریق ایجاد شکاف بین دولت و مردم و انشقاق بین آحاد جامعه تلاش می کنند.
طیب نیا تصریح کرد: سوال من این است که تضعیف دولت در این شرایط به نفع کیست؟ اینکه در یک تریبون رسمی اعلام کنیم مدیران بانکی دزد و فاسد هستند چه مشکلی را از ما حل می کند؟ آیا این امر بر اعتبار بین المللی کشور و افزایش جذب سرمایه های خارجی و داخلی تاثیر مثبت میگذارد؟
وی افزود: آیا جز این است که بانک های اروپایی و بین‌المللی را برای توسعه همکاریها با بانک های ایرانی مردد می کند؟
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری همه ارکان نظام برای توسعه و تعالی کشور تصریح کرد: در صورت شکل گیر چنین تفاهمی، دست یابی به رشد اقتصادی هشت درصدی برنامه ششم توسعه و ایجاد اشتغال سالانه برای 950 هزار نفر، کاملا قابل تحقق است.