بانک مرکزی ادعای مطرح شده مبنی بر دستور رییس دفتر رییس جمهوری به رییس کل این بانک برای حمله به کاندیداهای ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز، در پی انتشار مطلبی در یک پایگاه خبری تحت عنوان دستور نهاوندیان (رییس دفتر رییس جمهوری) به سیف (رییس کل بانک مرکزی) برای حمله به کاندیداهای ریاست جمهوری، محمد علی کریمی - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی - گفت: برگزاری نشست خبری و رسانه ای در پایان دوره چهارساله بانک مرکزی حق این مجموعه بوده و رییس کل بانک مرکزی نیز امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های موافق و مخالف دولت در مدت 20 دقیقه به بیان دستاوردها و عملکرد بانک و نظام بانکی پرداخت، لیکن با شروع پرسش و پاسخ ها و طرح مباحث مرتبط با اظهارات یک کاندیدا علیه نظام بانکی، طبیعی است که آقای سیف از حیثیت کارکنان شریف شبکه بانکی دفاع کرده و توضیحاتی را ارائه کند. ضمن اینکه آقای سیف یادآوری کرد که بسیاری از پروژه های اجرا شده در سطح شهر تهران از طریق نظام بانکی تامین مالی شده و خوب نیست که کاندیدای محترم برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به این گونه اعمال و روش های ناپسند متوسل شود.
وی افزود: شخصیت اعضای کابینه و رییس کل بانک مرکزی بالاتر از متوسل شدن به روش های مورد اشاره رسانه مذکور است و دستاوردهای مثبت بانک مرکزی و نظام بانکی آنقدر هست که برای تشریح و اطلاع‌رسانی آن نیاز به برگزاری چندین نشست خبری باشد.

به گزارش مرور نیوز، اشاره بانک مرکزی به مناظره دوم نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در آن یکی از کاندیداها با انتقاد از سیستم بانکی، کارکنان آن را به زد و بند متهم کرده بود.