طبق قانون، اتومبیل‌هایی که ۱۰ سال از تولید آنها می‌گذرد باید از خط تولید خارج شوند. در این زمینه رئیس سازمان ملی استاندارد از برنامه‌ خودروسازان جهت خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، در حالی که کش و قوس‌ها در خصوص پایان کار خط تولید خودروهایی که ۱۰ سال از شروع تولید آنها می‌گذرد، ادامه دارد، نیره پیروزبخت گفت: توقف تولید خودروها نیاز به یک برنامه عمیق و دقیق دارد که سازمان استاندارد نظر خود را در این باره اعلام کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال رسیدگی به آن است.

وی افزود: در راستای برنامه‌ای که براساس قانون توقف تولید خودروهایی با بیش از ۱۰ سال تولید را در خود دیده است، خودروهایی مانند پراید یا پژو ۴۰۵ نیز از خط تولید خودروسازان داخلی خارج خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره‌ اقدامات خودروسازان در این باره بیان کرد: در جریان هستم که خودروسازان در حال انجام مقدمات کار برای حذف خودروهای قدیمی و اصلاح خط تولید خود هستند، ولی این‌که زمانی در این خصوص داده شود باید از طریق خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

پیروزبخت درباره موضوع استاندارد خدمات پس از فروش گفت: موضوع خدمات پس از فروش خودروسازان استانداردهایی دارد که موارد لازم نوشته شده و به خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است، اما از آنجاکه اجرای استانداردها به تنهایی در اختیار ما نیست، سازمان استاندارد نمی‌تواند روی تمام آنها نظارت کند، ولی نظارت لازم در قسمتی که به سازمان استاندارد مربوط است صورت می‌گیرد. همچنین پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خدمات پس از فروش خودروسازان بسیار جدی اعمال می‌شود.