مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در سال گذشته 400 پروژه اشتغال زا و کارآفرینی در حوزه بانوان و امور خانواده استانداری کرمان حمایت و اجرایی شده است.

به گزارش مرور نیوز فاطمه سادات حسینی در کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان، افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که در سال جاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید در تهران منعقد شده، تعداد پروژه های قابل اجرا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی به تعامل خوب بین اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و صندوق کارآفرینی امید اشاره و عنوان کرد: موانع بروکراسی در مسیر دریافت تسهیلات، بر اساس تفاهم نامه جدید برطرف شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید، زنان کارآفرین و متاهل نیز می تواند از این تسهیلات بهره مند شوند.
حسینی با بیان اینکه سقف تسهیلات تعیین شده شده برای اجرای طرح های اشتغال زا در حوزه زنان ، یک میلیارد ریال با توجه به طرح ارائه شده است، گفت: کارمزد این تسهیلات بر اساس قوانین بانک مرکزی چهار درصد است.
وی به موضوع تولید پوشاک مورد نیاز استان کرمان در استان به ویژه در تولید فرم مدارس افزود: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و یکی از مصوبات این بوده که فرم مدارس استان در داخل استان تولید شود زیرا در گذشته فرم مدارس از سایر استان ها وارد می شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از پهلوان عطااحمدی کرمان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: آغاز این طرح از سوی این خیر کرمانی دنبال شد و در ادامه سازمان های مربوطه، همکاری و تعامل خوبی را انجام دادند.

معوقات بانکی به ویژه در صندوق کارآفرینی امید کاهش یابد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال بانوان رقم خورده است، افزود: باید تلاش کنیم که معوقات بانکی به ویژه در صندوق کارآفرینی امید کاهش یابد تا این صندوق بتواند به حیات خود به خوبی ادامه داده و از طرح های اشتغالزا حمایت کند.
زهرا موسی پور ادامه داد: مستند سازی انجام کار از صفر نیز باید از سوی بانک ها مورد تاکید قرار گیرد زیرا این مستند سازی موجب می شود جرات کارآفرینی در جامعه افزایش یابد.
وی بیان کرد: باید تاکید شود که کار در روستاها انجام شود زیرا اگر روستاها را حفظ کنیم و اشتغال زایی ایجاد کنیم میزان مهاجرت به شهرها و سکونت در حاشیه شهرها کاهش می یابد.

رشد 150 درصدی اعتبارات صندوق کارآفرینی امید استان کرمان در دولت تدبیر و امید
مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان نیز گفت: این صندوق در استان کرمان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، شاهد رشد بیش از 150 درصدی در اعتبارات بوده است.
فرهاد حکیم نیا ادامه داد: نمی توانیم نسبت به جامعه ای که بیش از 50 درصد آن را زنان تشکیل می دهند بی تفاوت بود زیرا زمانی می توانیم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را محقق کنیم که به نقش مهم وتعیین کننده زنان توجه لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مجری یک هزار و 324 طرح اقتصادی زنان بوده اند، گفت: بیش از 180 میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به این مجریان پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان با تاکید براینکه شکاف مشارکتی بین زنان و مردان در راه اندازی طرح ها نیز در دولت تدبیر و امید، 23 درصد کاهش یافته است، اظهارداشت: شکاف مشارکتی بین زنان و مردان در حوزه اشتغال روستایی و شهری نیز در مجموع 27 درصد کاهش یافته است.
حکیم نیا با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید استان کرمان رتبه اول حمایت از خانه های بوم گردی را در سطح کشور دارد، افزود: سیستم ضمانت گیری صندوق کارآفرینی امید بسیار ساده تر از سایر بانک ها است و سعی می کنیم ساده ترین حالت و حالت های ترکیبی را در این حوزه به کار گیریم تا افراد در حداقل زمان ممکن بتوانند پروژه خود را اجرایی کنند.
وی بیان کرد: تقدیر از کارآفرینان برتر که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده اند، شنبه هفته آینده برگزار می شود.