مدیرعامل شرکت نفتی پرگس با اشاره به نهایی شدن طرح جامع توسعه میدان های کرنج و شادگان، گفت: ما به دنبال اجرای پروژه ای برد-برد در ایران هستیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، کالین رولی، مدیرعامل شرکت نفتی پرگس با اشاره به نهایی شدن طرح جامع توسعه میدان های کرنج و شادگان، از مذاکرات کنسرسیوم پرگس و اعضای آن با برخی شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی خبر داد و گفت: ما به دنبال پروژه ای برد-برد هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با ارائه پروپوزال میدان‎های کرنج و شادگان از سوی این کنسرسیوم و تداوم مذاکرات به شکل مطلوب، با تمایل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تفاهم‌نامه مطالعاتی دو طرف تا سپتامبر امسال به قرارداد بیانجامد.

یان مریسون، مدیرعامل شرکت ای‎جی‎آر (AGR) نروژ نیز در این زمینه اظهار کرد: طرح پیشنهادی میدان‎های کرنج و شادگان که موضوع تفاهم‌نامه مشترک کنسرسیوم پرگس با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بود، پیشرفت مطلوبی دارد و به زودی نهایی می‎شود.

وی با اشاره به عضویت حدود 20 شرکت معتبر در کنسرسیوم پرگس، ادامه داد: حداقل سن شرکت‌های عضو این کنسرسیوم 15 سال است و سابقه کاری برخی شرکت‎‌های این کنسرسیوم به 120 سال می‌رسد.

بر اساس این گزارش، نخستین تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، سوم آذرماه پارسال میان بیژن عالیپور، مدیرعامل این شرکت و نمایندگانی از کنسرسیوم پرگاس امضا شد.

شرکت نفت فیلیپین که یکی از اعضای کنسرسیوم پرگاس است که به تازگی، تفاهم‌نامه مشترکی را با هدف مطالعه میدان‎های پازنان و دارخوین (فاز سوم) با شرکت ملی نفت ایران امضاء کرد.