وزارت نفت در واکنش به مطالب غیر واقع یک خبرگزاری درباره راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با انتشار گزارشی اعلام کرد: خوب است مدیران این خبرگزاری، کمی چشمهای خود را بر روی حقایق بگشایند تا خدای ناکرده در کسوت یک رسانه انقلابی در بازی بدخواهان ملت ایران نیفتند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت نفت، این‌که همه رسالت وجودی یک رسانه که اتفاقا از بیت المال تامین مالی می شود کتمان دستاوردهای شیرین و حقیقی کشور باشد اصلا زیبنده نیست و خوب است مدیران این خبرگزاری، قبل از نیت خوانی و دقت در گزاره های متون، کمی چشمهای خود را بر روی حقایق بگشایند تا خدای ناکرده در کسوت یک رسانه انقلابی در بازی بدخواهان ملت ایران نیفتند.
در این گزارش آمده است: آنچه این خبرگزاری در مورد اخبار منتشره در رسانه های دولت و روابط عمومی به آن اشاره دارد، در واقع پیش از آنکه طرح ابهام باشد، نشان از تجاهل به مقوله اطلاع رسانی دارد.
وزارت نفت یادآور شده است: بررسی اخبار مورد استناد نشان می دهد در هیچ یک از اخبار به نقل از رسانه های دولتی موضوع «افتتاح کامل» پالایشگاه ذکر نشده و در متن همه اخبار به آغاز تولید مستمر بنزین از فاز اول این پالایشگاه تاکید شده است.
در ادامه این گزارش افزوده شده است: رسانه های دولتی هرچند این افتخار ملی را آغاز فرآیند خودکفایی کشور در تولید بنزین می دانند اما برخلاف رسانه های همسو با این خبرگزاری، هیچگاه روی آن مانور نداده و سندش را به نام خود صادر نکردند.
وزارت نفت اعلام کرد: خوب است مدیران این خبرگزاری پیش از آنکه نگران انتشار اخبار نادرست از سوی رسانه های دولتی باشند، یکبار اخبار مربوط به بازدید سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعابیر ایشان در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دوم اردیبهشت 96 در خصوص جشن خودکفایی بنزین و همچنین اظهارات سردار عبداللهی، فرمانده محترم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در برنامه گفتگوی ویژه خبری در یازدهم اردیبهشت ماه 96 انتشار یافته و تصریح ایشان مبنی بر افتتاح فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس را مطالعه می کردند.
در این گزارش آمده است: برخلاف این خبرگزاری و چند رسانه دلواپس دیگر، آنچه برای مجموعه دلسوزان کشور اعم از مدیران دولتی، مسئولان کشوری و لشگری و فرماندهان سپاه مهم است، توانمندی ایران در تامین نیازهای کشور به فراورده استراتژیک بنزین از محل پالایش میعانات گازی پارس جنوبی است و این افتخاری متعلق به همه ملت ایران است.
در این گزارش افزوده شده است: همانگونه که وزیر نفت در مراسم افتتاح رسمی این پروژه و در حضور رئیس جمهوری از سردار عبداللهی به عنوان 'دوست و برادر عزیزم' در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) یاد و قدردانی کرد و گفت: وقتی در سال ٩٢ به وزارت نفت برگشتم خیلی ها دوست داشتند میان وزارت نفت و قرارگاه دعوا درست کنند، تحریک هم کردند، اما تاکید می کنم در تمام این مدت چیزی جز صفا و دوستی میان ما حاکم نبود چون خواسته هردو ما، سربلندی ایران عزیز است.»
وزارت نفت یادآور می شود: حال به نظر می رسد مدیران این خبرگزاری از این وضع راضی نیستند و به هر نحوی تلاش دارند تا میان دلسوزان کشور فاصله ایجاد کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: روابط عمومی وزارت نفت دفاع از دستاوردهای دولت خدمتگزار و مجاهدتهای همه تلاشگران عرصه آبادانی کشور را وظیفه خود دانسته و در این راه خسته نخواهد شد هرچند این انجام وظیفه، کام عده ای از جمله مدیران این خبرگزاری را تلخ کند.
در این گزارش تاکید شده است: در پایان توجه فعالان رسانه ای از جمله خبرگزاری یاد شده که دغدغه انتشار اخبار و آمار صحیح دارند را به این نکته جلب می کنیم که یکبار هم که شده به این شعارهای خود گوش داده و از برخی گزاره های کاندیداهای ریاست جمهوری که داعیه ایجاد اشتغال 600 هزار نفری به ازای هر یک میلیون تن افزایش تولید محصولات پتروشیمی دارند رمزگشایی کنند و یا به آقای زاکانی که دیروز در دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی کرده‌اند یادآور شوند که ظرفیت 18 میلیون تن تولید پلیمر در کشور اساسا وجود خارجی ندارد که ایشان به آن استناد می کنند.
وزارت نفت اضافه کرده است: به خصوص آنجا که می گویند: «امروز در بخش پایین دستی پلیمری صنعت پتروشیمی کشور 18 میلیون تن ظرفیت ایجاد شده داریم که فقط 2 میلیون تن تولید داریم، 16 میلیون تن دیگر ظرفیت تعطیل کارخانه ها است، این یعنی سه میلیون و 200 هزار شغل تنها ظرفیت این بخش از کشور بوده و این بدون در نظر کشور ایجاد اشتغال‌های غیرمستقیم است.» بی صبرانه منتظر این کشف رمز هستیم.
در هفته های اخیر، پس از افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برخی جناح ها و گروه های سیاسی از طریق رسانه ها و تریبون های خود تلاش کردند، این دستاورد دولت را زیر سوال ببرند.
با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی 360 هزار بشکه ای ستاره خلیج فارس روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می شود.
با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تولید 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 ، تولید بنزین در کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید که افزون بر قطع واردات بنزین، امکان صادرات این فرآورده و افزایش کیفیت سوخت مصرفی داخل نیز فراهم شده و ایران به جرگه صادر کنندگان بنزین می پیوندد.
2 فاز باقی مانده پالایشگاه 360هزار بشکه ای میعانات گازی ستاره خلیج فارس نیز به ترتیب به فاصله هر6 ماه وارد مدار تولید می ‌شود و در صورت تأمین مالی و رفع مشکلات، شاهد بهره برداری از کل این طرح تا پایان سال 1396 خواهیم بود.