وزیر نفت کویت با اشاره به توافق نفتی اخیر 'اوپک'، بر حمایت کشورش از قیمت 50 تا 60 دلار برای هر بشکه نفت تاکید کرد.

به گزارش مرورنیوز، «انس الصالح» در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه «نمایشگاه نفت و گاز کویت»، به روند حاکم بر بازارهای جهانی نفت و پیش بینی های مطرح شده در این باره اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، کویت معتقد است که قیمت 50 تا 60 دلار برای هر بشکه برای ماه های آینده مناسب است و با توجه به فضای کنونی در اوپک، این قیمت منطقی به نظر می رسد. 
این مقام کویتی افزود: در صورتی که تحول و رویداد خاصی در عرصه تحولات منطقه ای رخ ندهد، در ماه های پیش رو شاهد تثبیت قیمت نفت خواهیم بود و فضای مثبت در نشست الجزایر نیز تأثیر مثبتی بر تحولات بازار جهانی نفت داشته است. 
وزیر نفت کویت همچنین با اشاره به لغو بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در سال های 2015 و 2016 در بخش صنایع نفتی گفت: شرایط کنونی به برقراری ثبات در بازار نفت کمک خواهد کرد، به گونه ای که فروشندگان و خریداران از فضای حاکم بر بازار، رضایت داشته اند.
به عقیده کارشناسان، کویت که یکی از قربانیان اصلی توطئه نفتی ریاض طی دو سال گذشته بوده، قصد دارد با حمایت از ثبات بازار نفت شرایط را برای همکاری بیشتر اعضای اوپک فراهم کند. 
کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی تأثیر شدیدی بر شرایط مالی کویت در ماه های اخیر داشته و این کشور از راه حفظ ذخایر ارزی توانست برخی از چالش های خود را برطرف کند.
کسری بودجه این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس در سال مالی جاری برابر با 21 میلیارد یورو برآورد شده که در 16 سال گذشته بی سابقه بوده است.
کویت که جمعیت بومی آن بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر است، در دوران طی شده به میزان 550 میلیارد یورو ذخایر مالی داشته است. به نوشته نشریه 'الرای' در سال آتی مالی میزان هزینه های دولت کویت 57 میلیارد یورو پیش بینی شده که تنها 6 / 1درصد کم تر از سال جاری مالی است. میزان درآمدهای دولت کویت در سال آتی مالی نیز 4/ 7 میلیارد دینار برابر با 4/ 22 میلیارد یورو برآورد شده است.