در نشست مشترک رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق و نماینده ارشد سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) بر تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک در صنعت آب و برق تأکید شد.

به‌گزارش مرور نیوز، دکتر «حمیدرضا تشیعی» رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو ظهر امروز (یکشنبه) با «یوکی هارو کوبایاشی» نماینده ارشد سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در مورد نحوه تداوم همکاری‌های دو کشور در حوزه صنعت آب و برق گفتگو کردند .
در این نشست در مورد تسریع در روند اجرایی پروژه‌های مهمی چون «ارتقای ظرفیت شرکت‌های خدمات انرژی و انجام پروژه‌های نمونه در ساختمان‌های دولتی»، «تدوین طرح جامع شناسایی، به کارگیری و بومی سازی فناوری‌های سازگار با محیط زیست در صنعت برق ایران» و «اختصاص وام ODA) ) برای اجرای طرح توسعه و بهینه سازی انرژی نیروگاه شهید رجایی و شهید مفتح» بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
همچنین در این نشست در مورد مطالعات کاهش آب بدون درآمد و اجرای یک پروژه پایلوت در خوانسار، برگزاری دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی نیز مورد بحث قرار گرفت .
گفتنی است، مبلغ وام مورد اشاره برای توسعه و بهینه سازی انرژی نیروگاه‌های شهید رجایی و شهید مفتح حدود 600 میلیون دلار با بازپرداخت 25 ساله و بهره 1.4 درصدی است که قرار است از طرف جایکای ژاپن به ایران تخصیص یابد.