رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره تامین مالی شهرداری ها توسط دولت از طریق واریز درصدی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به حساب آنها و دهیاری های کشور گفت: از آغاز دولت یازدهم تا پایان سال 1395، 115 هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، رسانه مالیاتی ایران، «سیدکامل تقوی نژاد» یادآوری کرد: اکنون نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که شامل 6 درصد مالیات و سه درصد عوارض است که سه درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می شود، به حساب شهرداری‏ها و دهیاری های سراسر کشور واریز می شود تا برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده شود.
تهران- ایرنا- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: در سال های 1387 تا پایان 1391 نزدیک به 170 هزار میلیارد ریال عوارض واریز شد؛ در حالی که در دولت یازدهم (1395-1392) این مبلغ به 430 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
تقوی نژاد افزود: از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال 1395، یک بیلیارد و 700 هزار میلیارد ریال (170 هزار میلیارد تومان) مالیات بر ارزش افزوده دریافت شد که 600 هزار میلیارد ریال آن در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفت.
وی افزود: همچنین از 150 هزار میلیارد ریال عوارضی که از آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، 35 هزار میلیارد ریال در دولت نهم و دهم و 115 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم به شهرداری تهران پرداخت شد.
تقوی نژاد از واریز 130 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور در سال 1395 خبر داد که نزدیک به 40 هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب شهرداری تهران واریز شد.
این مسوول تاکید کرد بدین ترتیب دولت یازدهم در اداره شهر تهران و همچنین توسعه زیرساخت های شهری، توسعه میدان ها، بزرگراه ها و راه ها، توسعه فضاهای سبز و زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، نقش مهمی داشته است.