رویترز اعلام کرد: بعد از اینکه تمام ذخایر نفت روی آب ایران در ماه گذشته به فروش رسید این کشور دیگر قادر به افزایش صادرات نفت خود نیست بنابراین در ماه آوریل میزان صادرات به کره جنوبی 38 درصد کاهش یافت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، میزان فروش نفت خام ایران به کره جنوبی در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته 38 درصد کاهش یافت. دلیل کاهش میزان صادرات نفت خام این است که تهران تمام نفت و میعانات گازی ذخیره شده روی کشتی‌ها را به فروش رسانده و اکنون حجم صادراتش کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای گمرک که امروز دوشنبه منتشر شدکره جنوبی یکی از بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه آوریل 1.41 میلیون تن معادل 344 هزار و 933 میلیون بشکه در ماه آوریل از ایران نفت وارد کرده است.

این میزان صادرات 37.5 درصد نسبت به صادرات 2.3 میلیون تنی ماه مارس کاهش داشته است.

رویترز می‌نویسد: اما هنوز صادرات این ماه ایران به کره جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 863 هزار و 557 تن بود رشد 63.5 درصدی دارد.

آمار ردیابی کشتی‌ها در ماه گذشته نشان داد ایران تمام نفت و میعانات گازی ذخیره شده روی دریا را بعد از لغو تحریم‌ها به فروش رسانده است.

از زمانی که تحریم‌ها در ژانویه 2016 برداشته شد ایران میزان صادرات نفت خام خود را افزایش داد و تلاش کرد تا بازار از دست رفته خود را دوباره به دست آورد.

بسیاری کارشناسان همان موقع که خبر فروش کامل نفت ذخیره ایران روی آب‌ها منتشر شد اعلام کردند ایران دیگر قادر به افزایش صادرات نفت خود نخواهد بود.

از نظر آنها افزایش سریع صادرات نفت ایران در طول یک سال گذشته بعد از لغو تحریم‌ها بیشتر از محل نفت‌های ذخیره شده روی دریاها بوده است. همزمان با این خبر زنگنه وزیر نفت ایران نیز همراهی خود را با «توافق اوپک» مبنی بر کاهش تولید نفت اعلام کرد که همان زمان هم کارشناسان تعبیر کردند چون ایران قادر به افزایش تولید نیست طرح توافق اوپک را می‌پذیرد.