بهره برداری رسمی از مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فولاد روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش مرورنیوز، مدیرعامل هلدینگ گسترشصنایع معدنی کاوه پارس در این مراسم با ارائه گزارشی اظهار کرد: برای اجرای مرحله نخست در مجموع 9 هزار و 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. 
سید محمد اتابک، از مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش بعنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه صنایع مادر نام برد که با هدف محرومیت زدایی و اشتغال زایی در غرب شهر بندرعباس در حال اجرا است.
وی محصولات مرحله نخست فولاد سازی جنوب کیش را تولید انواع شمش (بیلت) با طول 6 تا 12 متر با مقاطع مختلف شامل گروه های فولادی کم کربن، متوسط کربن، کربن بالا و فولادهای مقاوم کم آلیاژی عنوان کرد.
مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) مواد اولیه مورد نیاز مرحله نخست را 80 درصد آهن اسفنجی و20 درصد قراضه ذکر کرد. 
وی خاطرنشان ساخت: مرحله دوم فولادسازی این مجتمع نیز با ظرفیت سالانه یک میلیون و 200 هزارتن فولاد با 70 درصد پیشرفت فیزیکی درحال نصب تجهیزات است.
این مقام مسئول از مرحله نخست آب شیرین کن با ظرفیت استحصال روزانه 15هزار متر مکعب بعنوان یکی دیگر از پروژه هایی نام برد که با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
اتابک ظرفیت نهایی پروژه آب شیرین کن مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش را در مجموع 55 هزار متر مکعب عنوان و ابراز داشت: به منظور تامین آب مورد نیاز مرحله نخست آن با ظرفیت روزانه 15هزار متر مکعب افتتاح شد. 
وی در ادامه از گندله سازی با ظرفیت پنج میلیون تن در سال بعنوان یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نام برد که در آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.
گفتنی است، بازدید از سایت پالایشگاه و بهره برداری از پروژه واحد تقطیر مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس و اتاق توجیه، بازدید از سکوی تکمیل شده فاز 17 بی پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران و بازدید و تحویل دهی شناور اقیانوس پیمای کانتینربر ایران - کاشان با هزینه 35 میلیون یورو از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در بندرعباس است.
همچنین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با حضور معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می شود که در این نشست گزارشی از اقدام های صورت گرفته در این راستا ارائه خواهد شد.
در جریان این سفر یک روزه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت، رئیس بنیاد مستضعفان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ، معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.