کاهش ارزش دلار و ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یابد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1261 دلار و 25 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا نیز با نیم درصد افزایش به 1262 دلار و 60 سنت رسید.

استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو آمریکا دیروز گفت، ثبات اقتصادی می تواند به دلیل نرخ تورم پایین مورد تهدید قرار گیرد، اما افزایش نرخ بهره برای فدرال رزرو «آنقدرها هم ساده نیست.»

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «قیمت طلا به لطف کاهش ارزش دلار در حال افزایش است.»

وی افزود: «آمریکا در نهایت نرخ بهره را افزایش خواهد داد، اما سرمایه گذاران هنوز احساس می کنند که بانک های مرکزی جهان به سیاست های انبساطی خود ادامه خواهند داد.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت و با 0.18 درصد رشد به 967.21 تن رسید.

لائو گفت: «بازارها فکر نمی کنند که آمریکا به شکلی ادامه دار نرخ بهره را افزایش دهد... شاید به همین دلیل است که سرمایه گذاران همچنان می خواهند طلا بخرند.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است و هرگونه افزایشی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز سه شنبه به لطف افزایش قیمت نفت با رشد همراه بود.