مرحله نهایی اولین دوره مسابقات ملی بتن خودتراکم ایران، چهارم خردادماه 1396 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، اولین دوره مسابقات ملی بتن خودتراکم ایران با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با این نوع بتن و همچنین آزمایش های مختلف آن، اردیبهشت و خرداد ماه 1396 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده است.

اولین دوره این مسابقات ملی در دو مرحله (مرحله اول بصورت غیر حضوری و مرحله دوم به صورت حضوری) برگزار می شود. در مرحله اول، تیم های شرکت کننده از سراسر کشور، آزمونه های بتنی خود را- که قبلا در آزمایشگاه، مطابق آئین نامه مسابقات ساخته اند- به محل دبیرخانه مسابقات ارسال کردند که پس از آزمایش آزمونه ها، تیم های شرکت کننده بر اساس معیارهای اعلام شده، امتیاز کسب کرده و 20 تیم برتر به مرحله دوم مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

در مرحله دوم مسابقات که در تاریخ 4 خرداد ماه سال 96 در محل دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد، تیم های راه یافته به مرحله دوم مسابقات، به صورت حضوری بتن را ساخته و آزمایش های مختلف آن را انجام می دهند و همچنین گزارش نحوه رسیدن به طرح اختلاط نهایی را تحویل خواهند داد.

پس از 7 روز عمل آوری آزمونه های بتنی، کمیته برگزاری مسابقات آنها را مورد آزمایش های مختلف، مطابق با این آئین نامه قرار خواهد داد و در نهایت، پس از بررسی گزارش کارها و محاسبه امتیاز نهایی، تیم های برتر معرفی خواهند شد.

مرحله دوم (حضوری) اولین دوره مسابقات ملی بتن خودتراکم ایران، با حضور 16 تیم دانشجویی و 4 تیم دانشجویان تحت حمایت صنعت، با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت روز پنجشنبه چهارم خردادماه در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد. همچنین مراسم اختتامیه، همزمان با برگزاری پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم برگزار واز 3 تیم برتر، با تقدیم گواهی برتر ملی به همراه جوایز، قدردانی به عمل خواهد آمد.

پنجمین کنفرانس ملی بتن خودتراکم ایران و اولین کنفرانس ملی تعمیر و نگهداری سازه های بتنی، روزهای 14 و 15 تیرماه 1396 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.