فرماندار شهرستان تهران از مشارکت 30 درصدی شهروندان پایتخت در مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، «سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1395 سوم مهر آغاز شد و مهلت پایان آن 24مهر بود که به دلیل استقبال مردم ابتدا تا 27 مهر و سپس برای دومین بار تا سی ام مهر (جمعه) تمدید شد.»

عیسی فرهادی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه مرحله دوم طرح سرشماری نفوس و مسکن که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد افزود: این میزان مشارکت با توجه به حجم برخورداری مردم تهران از اینترنت و در مقایسه با برخی استان های کشور که دسترسی کمتری به سامانه دارند و عموما با مراجعه به پایگاه های سرشماری مستقر در مساجد، مشارکتی چشمگیر در طرح داشته اند، مطلوب نیست. 

وی گفت: برای اجرای برنامه سرشماری در تهران به اندازه پنج استان چارت اجرایی ایجاد شده و در پنج بحش نیر کار سرشماری اینترنتی دنبال شده است. 
به گفته فرماندار تهران، برای اجرای طرح سرشماری، 37 ستاد اصلی و 200 ستاد فرعی در مناطق 20 گانه شهر تهران تشکیل و در این زمینه از توان یک هزار نفر از پرسنل ستادی و 2 هزار مامور سرشماری استفاده می شود. 
فرهادی افزود: مرحله دوم طرح سرشماری با مراجعه مامورین به درب منازل شهروندان از اول آبان اجرا می شود و برای این منظور 456 خودرو نیز درنظر گرفته شده، ضمن اینکه 374 سرای محله شهرداری تهران نیز در اختیار ستاد سرشماری قرار گرفته است. 
وی همچنین از همکاری مطلوب شهرداری تهران در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن تقدیر و تشکر کرد. 
مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از اول تا 25 آبان اجرا می شود. 
همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند که اپراتورهای تلفن همراه واگذاری این هدیه را از روز دوشنبه آغاز کرده اند. 
یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است. 
500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند. 
بنا به اعلام مرکز آمار ایران، خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به درب منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند. 
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند. 
بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از یکم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت و در مدت یک ماه انجام می شود. 
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.