بهمن آرمان گفت:‌ در سال 95 شاهد این موضوع بودیم که از 370 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی که باید صرف ایجاد زیرساخت‌ها و اشتغال شده و صنایع دیگر را نیز فعال می‌کرد فقط 130 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد که نشان می‌دهد هیچ دولتی توان انجام چنین کاری را ندارد مگر اینکه قیمت حامل های انرژی افزایش یابد.

به گزارش مرور نیوز، بهمن آرمان کارشناس اقتصادی و عضو هیات امنا حساب ذخیره ارزی در دولت اصلاحات درباره افزایش میزان مبلغ یارانه نقدی برای برخی از دهک های درآمدی به قدس آنلاین گفت: بدون شک برای انجام این کار دو راه بیشتر باقی نیست چرا که به هر حال برای هر نوع افزایشی در هزینه های دولت باید محلی برای تامین منابع آن وجود داشته باشد که در حال حاضر هیچ منبعی برای انجام این کار دراختیار دولت نیست. وی در ادامه افزود: به نظرم دولت در شرایط فعلی امکان و توان انجام این کار را ندارد مگر اینکه بخواهد منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح را از بودجه عمرانی کشور تامین کند.

آرمان با انتقاد از کاهش بودجه های عمرانی در دولت یازدهم تصریح کرد: ما در سال 95 شاهد این موضوع بودیم که از 370 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی که باید صرف ایجاد زیرساخت ها و اشتغال شده و صنایع دیگر را نیز فعال می کرد فقط 130 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد که نشان می دهد هیچ دولتی توان انجام چنین کاری را ندارد مگر اینکه قیمت حامل های انرژی افزایش یابد. وی با مثبت دانستن افزایش قیمت حامل های انرژی خاطرنشان کرد: به نظر من این کار کاملا درست است و باید انجام شود ولی فکر می کنم دولت ها حداقل در ایران به دلیل تبعات احتمالی این کار تمایلی به انجام این کار نداشته باشند.

عضو هیات امنا حساب ذخیره ارزی در دولت اصلاحات در خاتمه افزود: راه سوم این است که دولت از بانک ها و بانک مرکزی استقراض کرده و یا اسکناس چاپ کند که همه این اقدامات تورم سنگینی را به دنبال دارد و طبیعتا قربانیان این سیاست غیرعاقلانه قشرهای آسیب پذیر خواهند بود چرا که افزایش این یارانه ها بیشتر از چندماه قدرت خرید مردم را افزایش نخواهد داد.