قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال برنامه رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش ذخایر عظیم نفت این کشور کاهش یافت و به بشکه‌ای 53.29 دلار رسید.

به گزارش مرور نیوز  به نقل از رویترز ، به علت برنامه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش ذخایر عظیم نفت این کشور که تهدیدی برای بازار مواجه با مازاد عرضه و برنامه اوپک برای کاهش این مازاد به حساب می رود، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 58 سنت کاهش 53.29 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 49 سنت کاهش 50.64 دلار معامله شد.

کاخ سفید در نظر دارد تا با هدف افزایش 16.5 میلیارد دلاری بودجه و کمک به توازن بودجه، 688 میلیون بشکه نفت از ذخایر آمریکا را از سال 2018 تا 2027 بفروشد.

این بودجه به عنوان طرح امروز به کنگره ارسال می شود و در شکل کنونی بودجه تاثیر ندارد.

وزیر نفت کویت روز سه‌شنبه گفت کشورهای عضو اوپک آماده‌اند تا توافق کاهش تولید را برای 9 ماه دیگر تمدید کنند و تولیدکنندگان این هفته در مورد تمدید 6 ماهه یا 9 ماهه گفتگو خواهند کرد.

اویستین برنتسن، مدیرعامل شرکت تجارت نفت استرانگ پترولیوم در سنگاپور گفت طرح کاخ سفید یک غافلگیری بود البته طی 10 سال روزانه 95 هزار بشکه به طور متوسط فروخته خواهد شد.

وی افزود: «این رقم بزرگ نیست اما به تلاش‌های عربستان کمک نخواهد کرد.»

همچنین آزادسازی ذخایر بر عرضه نفت آمریکا که در حال حاضر بالاست خواهد افزود.

بانک گلدمن‌ساکز قبلا نسبت به ریسک‌های وجود مازاد مجدد در بازار در سال آینده در صورتی که تولید اوپک و روسیه افزایش یابد و نفت شیل رشد لجام گسیخته‌ای داشته باشد، هشدار داده بود.