مشاور وزیر نیرو گفت: کمپین اطلاع رسانی باید در صنعت آب و برق کشورمان تشکیل شود تا بتوان ارتباط بهتری با مردم و سایر نهادهای مرتبط برقرار کرد.

به گزارش مرور نیوز، 'ماشاالله تابع جماعت' روز چهارشنبه در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور در اصفهان افزود: این کمپین اطلاع رسانی همچنین می تواند نقش ویژه ای در صرفه جویی در مصرف آب و برق ایفا کند.
وی خطاب به مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کل کشور گفت : باید در اطلاع رسانی راهبرد داشته باشیم و برنامه محور حرکت کنیم و روابط عمومی نباید واکنشی و انفعالی عمل کند.
مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید از جایگاه و موقعیت تاریخی، شرایط اجتماعی و تکنولوژیک خود آگاه باشند تا بهتر بتوانند نقش خود را ایفا کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی و ارتباطات مردمی وزارت نیرو با بیان اینکه در روابط عمومی صنعت برق و آب راهبرد روشنی نداریم و سلیقه ‌ای عمل می‌شود، تصریح کرد: باید در اطلاع رسانی راهبرد داشته باشیم و برنامه محور حرکت کنیم و روابط عمومی نباید واکنشی و انفعالی عمل کند.
تابع جماعت با بیان اینکه کمبود منابع تصویری اعم از فیلم و عکس یکی از ضعف‌های روابط عمومی است، گفت: آرشیو با کیفیت و مناسبی در دسترس نداریم، در حالی که نیازمند پویش اطلاع رسانی در صنعت آب و برق و حرکت پیوسته و مستمر هستیم زیرا حرکت‌های کوتاه مدت در این بخش جواب نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه با وجود هزینه‌های بسیار برای انجام کارهای حرفه‌ای در صنعت آب و برق با کمبود عکس و مستند مواجه هستیم، گفت: در بحث مکانیزه کردن حوزه روابط عمومی بسیار عقب هستیم، هم‌چنین در حوزه تحلیل و ارزیابی اخبار دچار ضعف بوده و باید جریان سازی در حوزه اطلاع رسانی انجام شود.
تابع جماعت اظهارکرد: هم اکنون همه در تمام شهرها و روستاها مخاطب هستند و مخاطب روابط عمومی‌ها تغییر کرده است، رسانه‌ ها از شکل سنتی خارج شدند و امروزه هر فردی به تنهایی یک رسانه است و در آن واحد محتوا تولید و منتشر می‌ کند.
مدیرکل دفتر وزارتی و ارتباطات مردمی وزارت نیرو همچنین افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که باید از کوچک تا بزرگ جامعه را اقناع و توجیه کنیم و باید متناسب با سطح فهم فرد پاسخگو باشیم.
تابع جماعت با بیان اینکه مخاطب عام و گسترده، رسانه عمومی و فراگیر، سطح درک متفاوت مخاطبین و پاسخگویی به همه از ویژگی دولت‌های نوین است، گفت: زمانی که دولت به سمت مدیریت نوین حرکت می‌ کند روابط عمومی‌ ها نیز باید خود را با علم روز و فناوری های نوین تطبیق دهند.
او با بیان اینکه روابط عمومی وظیفه همه مدیران است، اظهارکرد: همه باید در صحنه اطلاع رسانی و روابط عمومی حضور فعال داشته باشند، برای مثال مدیران میانی، کارشناسان حرفه ‌ای و تخصصی باید در فضای اطلاع رسانی فعالیت کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو با بیان اینکه روابط عمومی مانند خون در بدن است، گفت: تمام فعالیت‌های سازمان باید با نگاه به روابط عمومی‌ انجام شود و روابط عمومی باید در همه قسمت‌ها حضور داشته‌ باشد، اما لازمه این امر حمایت مدیریت و نقش آفرینی خود روابط عمومی‌هاست.
او ادامه داد: نبود بودجه، کمبود نیروی انسانی، نبود تشکیلات مناسب برای روابط عمومی‌ها، حضور نیافتن مدیران روابط عمومی‌ها در جلسات مدیران ارشد، تداخل وظایف روابط عمومی با سایر بخش‌ها و کمبود تجهیزات از نارسایی‌ های روابط عمومی‌ بخش‌های آب و برق است که برای رفع این مشکلات باید کارگروهی تشکیل شود.
تابع جماعت ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی مدیریت دولتی پاسخگویی است، اما در مدیریت دولتی سابق فقط پاسخگویی به ما فوق بود، اما در دوره خدمات نوین دولتی پاسخگویی باید در همه سطوح، مراجع، افکار عمومی، نخبگان جامعه باشد.
همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور با حضور مدیران این بخش ها در سراسر کشورمان، روز چهارشنبه در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.