«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران روز پنجشنبه در وین پایتخت اتریش با «پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت توتال فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مرور نیوز، وزیر نفت به منظور شرکت در اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - به وین به سر می برد. نشست اوپک ساعتی دیگر با هدف تمدید توافق نامه آذر ماه سال گذشته برای کاهش تولید نفت برگزار می شود.
وزارت نفت که خبر دیدار مدیر عامل توتال فرانسه را منتشر کرد، توضیحاتی در خصوص جزییات این دیدار نداد، اما آگاهان حوزه نفت معتقدند با توجه به تاکید «پویان» برای از سرگیری فعالیت های توتال در ایران، این دیدار از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت توتال چندی پیش در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفته بود: این شرکت حضور طولانی در فعالیت‎های نفتی ایران دارد و به ‎زودی به‎ عنوان نخستین شرکت غربی فعالیت خود را در ایران از سر می گیرد.
شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و شرکت پتروپارس در آبان ماه پارسال موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار را امضا کردند که رهبری این کنسرسیوم بر عهده توتال است.
صد و هفتاد و دومین نشست اوپک قرار است امروز (چهارم خردادماه) در مقر این سازمان در وین برگزار شود، تمدید توافق اوپک و غیر اوپک مبنی بر کاهش یک میلیون و 800 هزار بشکه ای تولید نفت در بازه 6 یا 9 ماهه از مباحث اصلی این نشست است.