رئیس سازمان چای کشور گفت: تا امروز 43 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 102 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نیمی از مطالبات کشاورزان تسویه شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمد ولی روزبهان به آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای از چای‌کاران اشاره کرد و گفت: تا به امروز 43 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 102 میلیارد تومان از چای‌کاران به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی به رونق چای ایرانی در بازار هم اشاره کرد و گفت: همین مسیله سبب شده تا گردش مالی کارخانجات چای بهبود یابد و بتوانند مطالبات چای‌کاران را به موقع تسویه کنند که این امر طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون 45 درصد بهای خرید تضمینی چای به حساب کشاورزان واریز شده و 15 کارخانه چای نیز معوقات خود را تا 31 اردیبهشت با چای‌کاران تسویه کردند.

روزبهان همچنین از حمایت دولت برای رونق در صنعت چای کشور خبر داد و گفت: طی 2 ماه اخیر دولت 50 میلیارد تومان پول برای خرید تضمینی برگ سبز چای در اختیار قرار داده تا بتوانیم مطالبات را به موقع تسویه کنیم.

به گزارش مرور نیوز، برداشت برگ سبز چای از 12 اردیبهشت آغاز شده است.

به نظر می‌رسد، صنعت چای طی 10 سال اخیر و سپری شدن دوران رکود بسیار در صنعت چای و واردات بی‌رویه این محصول به نظر می‌رسد که در راستای حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، جان تازه‌ای در داخل کشور گرفته است.