معاون نخست وزیر لوکزامبورگ از آمادگی صندوق های سرمایه گذاری این کشور برای فعالیت در ایران خبر داد و گفت: این صندوق ها فقط منتظر پایبندی آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرورنیوز، «اتین اشنایدر» وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ نیز است، پس از دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در جمع خبرنگاران افزود: صندوق های سرمایه گذاری لوکزامبورگ به سرمایه گذاری در ایران تمایل زیادی دارند که به محض پایبندی بیشتر آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران برای سرمایه گذاری وارد ایران می شوند.

وزیر اقتصاد  سرمایه این صندوق ها را بیش از سه هزار و 500 میلیارد یورو برآورد کرد و افزود: این صندوق ها همکاری مشترک با ایران را خواهانند.

وی از علاقه مندی کشور برای افزایش همکاری در سه بخش تحقیقات و تبادل دانشجو، سرمایه گذاری های دوجانبه و منطقه ای و همچنین صندوق های سرمایه گذاری خبر داد.

اشنایدر از تلاش برای رفع موانع امضای تفاهم نامه حمایت از سرمایه گذاری این کشور با ایران در اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: شاید هفته آینده این تفاهمنامه امضا شود. همچنین این کشور تمایل دارد توافقنامه اجتناب از اخذ مالبات مضاعف را با ایران به امضا برساند.

اشنایدر تاکید کرد به منظور تسهیل همکاری های مالی میان دو طرف، یکی از بانک های ایرانی شعبه ای در این کشور دایر کند تا همکاری های مشترک بانکی افزایش یابد.

وزیر اقتصاد لوکزامبورگ با اشاره به دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرد: قرار است قرارداد حمایت از سرمایه گذاری متقابل دو کشور در پایان همین ماه میلادی به امضا برسد. در زمینه قرارداد «اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» نیز مذاکراتی برای همکاری های بیشتر میان دو کشور انجام می شود.

به گفته وی، زمینه همکاری دو کشور در صنایع فولاد، خودروسازی، خدمات هوایی، مهندسی، فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم است.

لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا است که با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت پانصدهزار نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید.