جانشین دریابانی کیش از توقیف یک فروند لنج تجاری حامل کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد تومان و دستگیری پنج خدمه به همراه ناخدای لنج در آبهای کیش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی اصغر جمالی روز یکشنبه در خصوص جزئیات لنج تجاری توقیف شده اظهار کرد : این لنج از مقصد دبی به سمت بندر دیلم در استان بوشهر عازم بود که روز گذشته توسط گشت دریایی فرمانده دریابانی کیش توقیف شد .
وی افزود : این لنج حاوی کالاهای قاچاقی است که بیشتر آنها دارای مشابه داخلی هستند و نیازی به ورود این کالاها از خارج نیست .
جمالی اظهار کرد : بازرسی سطحی از این لنج انجام و برای بررسی تکمیلی وارد اسکله شده است و طبق دستور مقام قضایی برای تحویل به گمرک بندر مقصد اقدام می شود.
وی وزن تقریبی کالای توقیف شده را بنا بر اظهارات مالک لنج ،نزدیک به 80 تن اعلام کرد و گفت : از این لنج 200 کارتن پنکه ، لوازم برقی 350 کارتن ، برنج 600 کیسه ( 24 هزار کیلو ) روغن زیتون یک هزار و 630 کارتن ، مواد غذایی 779 کارتن ، لوازم تحریر 769 کارتن ، اسباب بازی 429 کارتن ، چای 300 کارتن ( سه هزار کیلوگرم ) بدست آمده است .
جانشین دریابانی گفت : در بازدید های انجام شده همچنین 500 کارتن لوازم بهداشتی که عمده آنها کالاهای سلامت محور هستند و از معافیت خاص برخوردار نیستند و اجازه ورود ندارد نیز کشف شده است .
چهار بسته قهوه ، 160 کارتن شیرینی ، 270 کارتن کنسرو ، 400 کارتن لوازم آشپرخانه ، پنج بسته لامپ ، 103 کارتن پوشاک ،150 تن پتو ، 9 دستگاه لباسشویی از دیگر کالاهای توقیف شده است که سرهنگ جمالی بدان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ارزش تقریبی کالاهای توقیف شده معادل 20 میلیارد ریال است گفت : همه کالاهای توقیف شده مشابه داخلی دارند که ورود آنها سبب ورشکستگی کارگاه ها و شرکت های تولید کننده داخلی می شود .
جمالی در مورد تعداد خدمه دستگیرشده در این ارتباط اظهار کرد : پنج نفر خدمه به همراه ناخدا بر روی شناور و با دستور قضایی بازداشت شده اند.
* توقیف 3 لنج حامل کالای قاچاق به ارزش 8 میلیارد تومان از ابتدای سال 96 تا کنون
سرهنگ جمالی در مورد اینکه از ابتدای سال تا کنون چند لنج دستگیر شده است گفت : سه فروند لنج حامل کالای قاچاق از ابتدای سال 96 در آبهای کیش توقیف شده که ارزش کالاهای توقیفی 80 میلیارد ریال است .
جانشین دریابانی در مورد افزوده شدن ناوگان جدید برای عملیات نیمه سنگین به ناوگان دریایی کیش اظهار کرد : شناور 50 فوتی به ناوگان نیمه سنگین شناورهای پایگاه دریایی اضافه شده و سبب شده توان عملیاتی ما افزایش پیدا کند و محدوده سرزمینی و آبهای انحصاری اقتصادی تا مرزهای بین المللی را پوشش می دهد و نیروهای دریابانی نیز با آمادگی کامل، مانع از تردد شناورهای قاچاق و تجاوزدریایی شناورهای بیگانه به آبهای جمهوری اسلامی می شوند .