تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه از مواد خوراکی در تهران، از افزایش قیمت در 4 گروه کالایی، کاهش در سه گروه و ثبات قیمتها در 4 گروه کالایی حکایت دارد.

به گزارش مرور نیوز، بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش از متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به 29 اردیبهشت ماه، نشانگر آن است که قیمت 4گروه کالایی تخم‌مرغ ۱۱.۷ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، گوشت مرغ ۴.۷ درصد و چای ۱.۳ درصد افزایش یافته است. در این هفته، قیمت 4 گروه لبنیات، برنج، قند و شکر و روغن نباتی بدون تغییر بوده و قیمت در سه گروه میوه‌ها و سبزی‌های تازه و گوشت قرمز روند کاهشی داشته است.

 

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت پنیر غیرپاستوریزه معادل ۰.۲ درصد افزایش داشته و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بوده است. در این هفته، قیمت تخم‌مرغ نیز معادل ۱۱.۷ درصد افزایش یافته و شانه‌ای 9هزار و 500 تومان تا 11 هزار و 500 تومان به فروش رسیده است.

 

برنج و حبوب

در این هفته، در گروه برنج بهای تمام اقلام ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت لوبیاچیتی معادل یک درصد، لوبیا سفید ۰.۲ درصد، لوبیا قرمز ۰.۳ درصد افزایش داشته و بهای سایر اقلام بدون تغییر بوده است.

 

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میوه‌فروشی‌های سطح شهر قیمت سیب قرمز معادل ۱.۳ درصد، سیب زرد ۲.۲ درصد و طالبی 2درصد افزایش قیمت و سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۸.۷ درصد کاهش داشته است. در گروه سبزی‌های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود. بهای سیب‌زمینی معادل ۴.۵ درصد افزایش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۲۷.۴ درصد کاهش داشت.

 

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند بدون تغییر بود. قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۲ درصد کاهش اما بهای گوشت مرغ ۴.۷ درصد افزایش یافت.

 

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند، شکر، و روغن نباتی مایع ثابت بود اما بهای چای خارجی معادل ۱.۳ درصد افزایش و قیمت روغن نباتی جامد ۰.۱ درصد کاهش یافت.