پیش‌نویس مصوبه "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی" با مشارکت صاحب‌نظران، متخصصان، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان و تعدادی از روسای انجمن‌های صنفی این دفاتر در حال تدوین است.

به گزارش مرور نیوز، معاون امور پستی سازمان رگولاتوری گفت: بر اساس ماده 26 اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران که در مرداد سال 1395 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، صدور مجوز راه‌اندازی، تاسیس و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و برون‌سپاری خدمات دولت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی واگذار شده است.


مجتبی نصیری افزود: از زمان تصویب مجلس بایستی آئین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات متناسب با قانون بروز رسانی و اجرائی شود. بر همین اساس آئین‌نامه قبلی در این زمینه با نظرخواهی از ذینفعان بازنگری و تصمیم بر این شد که فرایند صدور، تمدید و امور مربوط به مدیریت دفاتر پیشخوان خدمات دولت در قالب پیش‌نویس "اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت" تهیه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال گردد. همچنین مصوبه‌های مربوط به برون‌سپاری خدمات، برای تصویب از سوی مراجع ذیصلاح، به صورت جداگانه تهیه شود.


وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس تهیه شده برای نظرخواهی از تمامی انجمن‌های صنفی استانی به ادارات کل مناطق نه‌گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال شده است، تصریح کرد: ادارات کل مناطق نه‌گانه سازمان قرار است جلساتی را با انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان برگزار کرده و ضمن تشریح آئین‌نامه، نظرات آنها را دریافت کنند.


نصیری افزود: پس از دریافت و جمع‌بندی نظرات، پیش‌نویس مصوبه در کمیته تخصصی فرعی کمیسیون که با حضور کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نمایندگان انجمن‌های استانی و سایر ذینفعان برگزار می‌شود، بررسی و پس از جمع‌بندی نظرات برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.


وی تصریح کرد: پس از تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه پیشخوان خدمات دولت، مصوبات مورد نیاز برای فرایند برون سپاری خدمات اجرایی می‌شود.