مدیر دفتر بازار برق توزیع نیروی برق شیراز گفت: نیروگاه شرکت توسعه نیروی آرمان شریف با ظرفیت کل 8 مگاوات شامل دو واحد مجزا 4 مگاواتی به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش مرور نیوز به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس علی‌رضا خواجه در این باره گفت: این نیروگاه متعلق به بخش خصوصی است که با سرمایه‌گذاری 160 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسیده است. وی با بیان اینکه این ششمین نیروگاه مقیاس کوچک بخش خصوصی است که در جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق شیراز به شبکه سراسری متصل می‌شود، گفت: در سطح استان این اولین واحدی است که بصورت CHP بوده، به طوری که علاوه بر تولید برق از حرارت تلف شده برای ارتقاء راندمان تولید استفاده مطلوب می‌شود .
خواجه توضیح داد: در این نیروگاه حرارت اتلافی تولید شده نیروگاه به شکل‌های مختلف به سیستم بازگشته و زمینه افزایش راندمان مؤثر نیروگاه را فراهم می‌کند .
او ادامه داد: در این روش که تشویق توانیر را در قالب پاداش بازده به‌دنبال دارد، از حرارت تلف‌شده موتور برای تأمین گرمایش و سرمایش ساختمان کارخانه و از حرارت تلف شده اگزوز نیز برای گرمایش کوره‌های کارخانه استفاده شده است و به همین دلیل با کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی، شاهد افزایش مناسب راندمان مؤثر نیروگاه هستیم .
مدیر دفتر بازار برق توزیع برق شیراز با بیان اینکه شاهد استقبال خوب بخش خصوصی از راه‌اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک هستیم، خاطرنشان کرد: انرژی برق تولید شده توسط این نیروگاه‌ها تا 5 سال به شکل تضمینی خریداری می‌شود.