مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به تشکیل بیش از 1300 پرونده برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بانکی صادراتی در سال گذشته، گفت: مهلت دریافت مدارک و مستندات مربوط به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی سال 1395 به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل  از سازمان توسعه تجارت ایران، «فرهاد نوری» با اشاره به حمایت دولت از حضور پایدار صادرکنندگان در بازار هدف، افزود: استقبال واحدهای تولیدی- صادراتی و بازرگانی از فراخوان‌های سازمان توسعه تجارت ایران درباره دریافت مدارک و مستندات مربوط به پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی صادراتی سال 1395 قابل توجه بوده است.
به گفته این مقام مسوول، بیش از 450 پرونده در قالب 600 قرارداد از واحدهای تولیدی- صادراتی و بازرگانی از طریق سازمان توسعه تجارت ایران و نزدیک به 2 برابر این تعداد از طریق بانک توسعه صادرات و همچنین با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع‌ رسانی و تشکیل پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات انجام شده است.
این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد در سال 1396 اعتبارات بیشتری برای کاهش هزینه‌های بنگاه‌های تولیدی- صارداتی و بازرگانی با هدف حضور پایدارتر در بازارهای هدف تخصیص یابد.
وی با تاکید بر تلاش همه بخش‌های دولتی برای حمایت از صادرکنندگان، اعلام کرد: از صادرکنندگان انتظار می رود تا برنامه صادراتی مدون خود را به منظور برنامه‌ریزی بهینه و استفاده از مشوق‌های صادراتی ارائه کنند.
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران یکی دیگر از خدمات این سازمان را پرداخت کمک کارمزد صدور ضمانتنامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی ذکر کرد و گفت: صادرکنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان توسعه تجارت ایران یا صندوق ضمانت صادرات مراجعه کنند.
چهارم خردادماه پارسال بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیرنفتی سال 95 از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا از اول خرداد تا پایان اسفندماه ابلاغ شد.
این بسته چهار بخش منابع پیش بینی شده (شامل منابع صندوق توسعه ملی، بانکی و بودجه ای)، شیوه استفاده از مشوق ها، پرداخت جوایز صادراتی و کالا و خدمات و سایر حمایت ها را شامل می شود و 23 ماده و 14 تبصره دارد.
بر پایه این بسته، منابعی مانند یک میلیارد دلار سپرده ارزی دوساله برای پرداخت تسهیلات به خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی با نرخ ثابت حداکثر 3.5 درصد و 20 هزار میلیارد ریال سپرده گذاری یکساله برای ارائه تسهیلات با شرکت های صادراتی کشور اختصاص یافته است.