استاندار مازندران گفت که سند اشتغال استان متناسب با برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تدوین می شود.

به گزارش مرور نیوز، ربیع فلاح جلودار روز پنجشنبه کارگروه اقتصادی مازندران در ساری افزود : تدوین و اجرای سند اشتغال استان با برش استانی از سند برنامه ششم توسعه اقتصادی متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این خطه شمال کشور دردستور کار قرار می گیرد.
وی اضافه کرد : در این سند ، سهم استان از میزان اشتغالی که باید مطابق با میانگین نرخ بیکاری در کشور ایجاد شود ، مشخص می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که براساس برنامه ششم باید سالانه یک میلیون اشتغال در سطح کشور ایجاد شود و با هماهنگی و انسجام دستگاهها رسیدن به اهداف برنامه قابل دسترسی است.
** اجرای طرح زراعت چوب در مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت که بر اساس دستورالعمل ابلاغی رئیس جمهوری طرح زراعت چوب در این استان اجرایی می شود.
حسن خیریانپور افزود : برای اجرای این طرح در مازندران که توسعه اراضی جنگلی و حفاظت از محیط زیست به دنبال دارد، باید تمام دستگاهها از جمله جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و امور اراضی همکاری مضاعفی را با سرمایه گذاران داشته باشند.
بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری مازندران در سال 95 حدود 11 درصد اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 94 میانگین نرخ بیکاری در این استان یک درصد کمتر شد.
براساس این آمار در دولت یازدهم در مازندران حدود 150 هزار شغل جدید ایجاد شد.