نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور از مدیرکل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا وعده‌های به گفته او مثبت سازمان امور مالیاتی به چاپخانه‌ها را تا حصول نتایج آنها پیگیری کند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شجاع نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور در نامه‌ای به لادن حیدری مدیرکل حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا وعده‌های معاون سازمان امور مالیاتی به چاپخانه‌ها را در مواردی از قبیل نحوه محاسبه مالیات عملکرد سال‌های گذشته چاپخانه‌ها، تسهیلاتی که در شیوه پرداخت این مالیات‌ها قائل شده است، برخی معافیت‌های مالیاتی و نیز تشکیل کارگروه مشترک چاپ میان وزارت ارشاد و وزارت اقتصاد، پیگیری کند.

ارشاد وعده‌های سازمان امور مالیاتی به چاپخانه‌ها را پیگیری کند

در این نامه آمده است:

تقاضا دارم در ارتباط با جلسه بسیار مفید روز 27 خرداد با معاونت محترم مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی جناب دکتر محمد مسیحی بزرگواری فرموده و دستور دهید تا موارد توافق شده در آن جلسه به صورت مکتوب به اداره کل مالیاتی کلیه استان‌های کشور ابلاغ شود.

1 در خصوص اینکه ممیزین سراسر کشور طبق قانون نباید تشخیص علی‌الرأس مالیات عملکرد سال‌های گذشته را مبنای مالیات بر ارزش افزوده قرار دهند.

2 در زمانی که توافق مالیاتی با مؤدی انجام می‌شود بین 6 تا 12 ماه تقسیط شود.

3 چاپخانه‌دار فقط باید مالیات خدمات عملیات چاپ را بدهد و مواد اولیه مصرفی مانند کاغذ نباید مشمول مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شود.

4 ممیزین مالیاتی می‌بایست توان تولید ماشین‌آلات مستقر در واحد چاپی را مبنای تشخیص فروش قرار دهند.

5 توافق گردید بعد از عید سعید فطر در اولین فرصت جلسه کارگروه با مدیرکل محترم مالیات بر ارزش افزوده جناب آقای دکتر احمدی برگزار گردد.