فرماندار دامغان با اشاره به اینکه اعتبارات سال جاری شهرستان از دو محل استانی و تملک دارایی تامین شده است، گفت: این اعتبارات نسبت به سال قبل رشد 64 درصدی دارد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مجد ظهر پنج شنبه در اولین نشست کمیته برنامه ریزی دامغان در سال جاری به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه سهم دامغان از محل اعتبارات استانی در سال جاری رقمی معادل 188 میلیارد و 570 میلیون ریال است، بیان کرد: 64 میلیارد و 319 میلیون ریال اعتبار دیگر از محل اعتبارات کمک فنی به جمع اعتبارات استانی در سال جاری به دامغان افزوده شده و همچنین سقف میزان اعتبارات استانی و با اضافه دو درصد سهم نفت به شهرستان رقمی معادل 21 میلیارد و 327 میلیون ریال تعیین شد.

وی ضمن بیان اینکه با احتساب اعتبارات استانی و تملک دارایی های سرمایه ای استان و دو درصد سهم نفت مجموع اعتبارات دامغان در سال جاری به 276 میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال رسید که برای تکمیل و بهره برداری 175 پروژه بزرگ و کوچک در این شهرستان هزینه خواهد شد از سوی دیگر 10 درصد از اعتبارات دامغان در سال جاری به اجرای طرح های آب و فاضلاب شهری و پنج تا هشت درصد دیگر از اعتبارات به اجرای طرح های روستایی صرف و هزینه می شود.

فرماندار دامغان با اشاره به اینکه اعتبارات فنی و اقتصاد مقاومتی در سال جاری برای شهرستان رقمی معادل 60 میلیارد ریال پیش بینی شده است، بیان کرد: 85 درصد از اعتبارات الزامی و ابلاغ شده اند و مدیران دستگاه های اجرایی باید در جذب اعتبارات سال جاری تلاش کنند تا پروژه های عمرانی با اعتبارات اختصاص داده شده تکمیل و به بهره برداری کامل برسد .

مجد خاطر نشان کرد: سهم اعتبارات عمرانی دامغان در سال گذشته رقمی معادل 39 میلیارد و 230 میلیون و 100 هزار تومان بوده که برای اجرای ۲۲۵ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی قانون بودجه سال95 کل کشور به دامغان 13 میلیارد و 43 میلیون تومان بوده که برای اجرای 138 پروژه جذب شد، ابراز کرد: سال گذشته برای اجرای شش پروژه عمرانی دامغان از محل اعتبارات درآمد اختصاصی دو میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است .