رئیس اتاق اصناف ایران گفت: حاصل تعامل اتاق اصناف با دولت و نیز برخی دستگاه ها و نیروی انتظامی ایجاد بازاری آرام است.

به گزارش مرور نیوز، علی فاضلی روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان مرکز پژوهش های مجلس و اتاق اصناف ایران افزود: ما همواره تلاش کردیم با تمامی دستگاه ها تعامل خود را حفظ کنیم و همواره به دنبال ایجاد تعامل برای حل مشکلات بوده ایم ولی متاسفانه برخی از بداخلاقی هایی را از سوی افراد و ارگان ها دیدیم.
وی تاکید کرد: با این حال ما همواره تلاش کردیم تعامل خود را حفظ کنیم و در این تعامل نتایج خوبی دیدیم. حاصل تعامل ما به دولت بازار آرامی هستیم که شاهد آن هستیم.
رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: ما همچنین با نیروی انتظامی تعامل خوبی داشتیم و حاصل تعامل ما با نیروی انتظامی تمام نقشه ها را نقش برآب کرد.
فاضلی تاکید کرد: وقتی که کار توسعه ای در حال انجام است عده ای به آن سخت می تازند، تاب تحمل ندارند و آب به آسیاب دشمن می کوبند ولی ما باید تلاش کنیم در تمامی حوزه ها خصوصا حوزه های اقتصادی خودمان را به سطحی برسانیم که رهبر معظم انقلاب و مردم انتظار دارند باید در این راه از خود گذشتگی کنیم.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ما باید بپذیریم اصل اشکال ما به قوانین هم عرض است و ما کمتر توانسته ایم آئین نامه های مخل حوزه کسب و کار را اصلاح کنیم؛ از این رو از مجلس می خواهیم با ما کمک کند و یقین داریم بسیاری از مشکلات در ساختار اقتصادی کشور اینگونه حل می شود.
فاضلی اظهار داشت: ما 650 هزار بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در حوزه اصناف داریم که در برخی از جاها مزیت آنان در صنعت بیشتر است مانند پوشاک و چوب.
وی عنوان کرد: ما باید ایرادات و اشکالات در بخش های مختلف قوانین مربوط به این حوزه ها را از بین ببریم. توسعه صادرات فعال شود و همچنین اشتغالزایی کنیم ولی در این راستا قوانینی که در این جهت باشد کم است.
رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: اصلاح قوانین صنعتی نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ از این رو ما می خواهیم که به این قوانین توجه شود خصوصا قوانینی که مدنظر رهبری معظم انقلاب در ایجاد اشتغال و حمایت از تولید است.