مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شامگاه شنبه از شهرک صنعتی شماره سه سنندج بازدید و از نزدیک با مشکلات این ناحیه صنعتی آشنا شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: هم اکنون 106 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی بالای 50 درصد، مشغول به فعالیت هستند.
شاهو حاجبی افزود: یکی از مشکلات عمده این شهرک، وجود تصفیه خانه تکمیل نشده این شهرک است که از نظر فنی و زیست محیطی نیازی به وجود آن نیست؛ چرا که براساس آزمایش هایی که انجام شده نشان دهنده آن است که خروجی فاضلاب این شهرک، قابل تخلیه به آب های سطحی است.
وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهرک صعنتی شماره سه سنندج به تصفیه خانه اصلی سنندج متصل است ادامه داد: اداره آب و فاضلاب شهری سنندج ما را ملزم به انجام این پروژه کرده است.
او با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: این تصفیه خانه هفت هزار متر مربع وسعت و حدود سه میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی شماره سه سنندج تاکید کرد: این طرح توجهی اقتصادی ندارد و از نظر فنی نیز با توجه به آزمایش های صورت گرفته، لزومی برای احداث آن وجود ندارد.
حاجبی گفت: بهتر این است که این هفت هزار مترمربع را برای ایجاد کارگاه های کوچک جدید به کار گیریم.
مدیر(HSD)شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم با ارائه گزارشی، بر عدم لزوم احداث تصفیه خانه در شهرک صنعتی شماره سه سنندج تاکید کرد و خواستار لغو احداث این تصفیه خانه شد.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره سه سنندج نیز بر وجود مشکلات عدیده در این شهرک اشاره کرد و گفت: وجود روستا در مجاورت شهرک، نبود امنیت این شهرک صنعتی، ساخت و سازهای غیرمجاز و واحدهای راکد را از جمله مشکلات این شهرک صنعتی عنوان کرد و خواستار رفع آن شد.
شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم اکنون دارای 29 شهرک و ناحیه مصوب از سوی هیات وزیران است که از این تعداد 14 مورد فعال و در حال واگذاری است.