عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، تفکیک وزارت راه وشهرسازی را برای تخصصی تر شدن امور ضروری خواند و گفت: عریض و طویل بودن این وزارتخانه بسیاری از زیرمجموعه های آن را به حاشیه برده و وضعیت فعلی را رقم زده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر خجسته، با عجولانه خواندن ادغام وزارت راه وشهرسازی در 6 سال گذشته، گفت: هیچ یک از اهداف ادغام این وزارتخانه تا کنون محقق نشده از این رو برای تفکیک آن لازم است محقق شدن اهداف از پیش بررسی شود تا تجربه شکست دیگری به کشور تحمیل نشود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه ارایه لایحه دو فوریتی برای اصلاح ساختار دولت( تفکیک وزارتخانه ها) تکرار مسیر ادغام است، تصریح کرد: تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها با سرعت و عجولانه محکوم به شکست است از این رو لازم است بررسی های کارشناسانه قبل از هر اقدامی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه گستردگی وزارت راه و شهرسازی دلیل روشنی بر ضرورت تفکیک آن دارد، افزود: در حال حاضر عریض و طویل بودن این وزارتخانه بسیاری از زیرمجموعه های آن را به حاشیه برده و وضعیت فعلی را رقم زده است.

خجسته با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش های مختلفی از جمله سازمان هواشناسی، هواپیمایی، مسکن، راه، حمل و نقل و شهرسازی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: رسیدگی به این حوزه های متفاوت وقت و تخصص لازم را می طلبد از این رو وجود دو وزیر در این حوزه می تواند به تخصصی تر شدن امور و بهبود وضعیت ها منجر شود.

انتراع وزارت راه وشهرسازی به قیمت ساماندهی بخش مسکن

وی با بیان اینکه با انتزاع وزارت راه وشهرسازی از فشار سنگینی که بر دوش وزیر است کاسته می شود، گفت: در صورتی که وزیر به تمام حوزه های زیرمجموعه خود اشراف داشته باشد می تواند نسبت به هر عملکرد در معاونت ها پاسخگو باشند در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

خجسته با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، افزود: تفکیک وزارت راه و شهرسازی یکی از راهکارهای است که می تواند بخش مسکن را با مدیریتی بهتر فعال کرده و از رکود فعلی خارج کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تمرکز وزیر با تخصصی در حوزه صرفا مسکن و شهرسازی می تواند این بخش و 100 صنعت وابسته به آن را احیا کند همین موضوع در خصوص سایر زیر مجموعه ها نیز صادق است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر لزوم توجه و استفاده دولت آینده از مدیران کارآمد و متخصص در امور اجرایی افزود: ایجاد تحول در بدنه اقتصادی دولت با تفکیک وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت و معدن صورت می گیرد در صورتی که با کار کارشناسی درست همراه باشد.