استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان استانی در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه ای در استفاده از کالاهای داخلی داشته باشند تا این امر در جامعه نهادینه شود و شاهد موفقیت بیشتر در بخش اقتصاد استان باشیم.

به گزارش مرور نیوز، قربانعلی سعادت روز شنبه در همایش تجلیل از اصناف نمونه آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: با وارد کردن محصولی که در داخل استان تولید می شود، یک گام به سمت ضربه زدن و نابودی واحدهای تولیدی بومی برمی داریم و به تبع آن نیز زمینه افزایش مشکل بیکاری در استان فراهم می شود.
وی اضافه کرد: خرید کالای داخلی باید در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی قرار گیرد و کالاهایی که مورد نیاز ادارات است باید از واحدهای تولیدی داخل استان تهیه شود و اگر مسئولان استانی خلاف این امر انجام دهند، دیگر انتظار از مردم برای رونق مصرف داخلی امری بیهوده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 14 هزار و 500 مودی مالیاتی جدید به مالیات دهندگان استان اضافه شد، اظهار کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید از صنایع تولیدی استان توانستیم درآمد مالیاتی را از 4 هزار و 800 میلیارد ریال در سال 92 به پیش بینی بیش از 10 هزار میلیارد ریالی در سال 96 برسانیم.
وی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان های پیشرو کشور در تولید سیب است، گفت: باید مسئولان استانی اهتمام ویژه ای به نظارت در زنجیره تولید تا مصرف این محصول داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید روش های نوین سنتی به روش های صنعتی تبدیل شود زیرا روش های نوین قسمت خفته اشتغال زایی در کشور هستند که اگر به درستی استفاده شود می تواند در توسعه اشتغال استان تاثیر مثبتی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در ادامه این مراسم گفت: کسب روزی حلال مورد توجه اصناف قرار گیرد زیرا این مسئله باعث رونق درآمد و عمل به فرمایشات رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران اصناف همیشه یار و همراه مسئولان، روحانیون و دست اندرکاران نظام بوده اند.
به گزارش مرور نیوز، در این مراسم از 30 نفر از اصناف نمونه استان تجلیل شد.